Mijn vriend en ik gaan 1 november 4 weken door Australie reizen. We landen en vertrekken vanuit sydney.
Wij willen uiteraard zoals iedereen zoveel mogelijk zien!
Is het mogelijk om in 4 weken eerst naar het zuiden te rijden naar melbourne, vanaf daar binnenlandse vlucht ayers rock, binnenlandse vlucht clairns en dan weer af te zakken naar Sydney.
Ik heb geen idee hoe de afstanden zijn en of dit uberhaubt haalbaar is dus graag tips!
Is het niet haalbaar? wat zou dan jullie tip zijn? sydney - melbourne of sydney - clairns?
4 weken is wel heel krap daarvoor. Of je moet heel veel asfalt willen zien. het is meer dan 3500km rijden.
De meeste mensen die 4 weken hebben kiesen voor Sydney-Cairns, daar is meer te zien en te doen dan het deel Sydney-Melbourne.
Als je echt naar ayers rock en omgeving wilt kun je na de eerste paar dagen in Sydney naar Ayers rock vliegen, daar een paar dagen blijven en dan naar Cairns vliegen. dan heb je ruim 2 weken om in een hoog tempo verder te reizen, Misschien is het wel interresant om van Brisbane naar huis te vliegen.
Oef, 4 weken is erg kort voor dat alles! Zoals hierboven al voorgesteld kun je beter kiezen om eerst naar Uluru te gaan. Daar een dag of 5 te blijven, vergeet ook niet naar Kata Tjuta en Kings Canyon te gaan als je er toch bent, vond ik mooier dan Uluru zelf.
Van Cairns naar Sydney heeft mijn voorkeur, naar Melbourne is minder te zien en ook minder bijzonder. Maar goed dat is persoonlijk. Als het kan zou ik idd ook van Brisbane terug vliegen. Scheelt weer paar dagen rijden.
Ik neem aan dat jullie een paar dagen in Sydney blijven. Zeg 4 dagen, dan nog 4 dagen bij Uluru en omgeving + reizen dan heb je nog wat meer dan twee weken over. Als je ook nog naar Melbourne wil is het ondoenlijk, dan ben je daar ook nog een week voor kwijt en zie je letterlijk alleen asfalt en niets van het land zelf behalve de kant van de weg. Bedenk goed of je het leuk vind om veel in de auto te zitten. Sommige mensen reiden graag en vinden het geen probleem om dagelijks uren te reiden. Andere vinden er niets aan, als jullie hierbij horen zou ik een keuze maken en dat “goed” doen.