4 mei

Beste lezers,

Vanavond was het weer dodenherdenking,heb 2 minuten stilte in acht genomen.

Toen het volkslied klonk prikte tranen in mijn ogen,het is mijn land,mijn geboorteplaats op 4000 km afstand,zal het altijd koesteren,dagelijks volgen.

Jullie forumbeheerder,

Hans.

Beste Hans,
van die tranen kan ik begrijpen. Wat men er ook mee heeft, de herdenking is toch altijd iets speciaals
Ik vind het ook altijd best bijzonder , vind het bovendien erg onbeleefd - en elk jaar presteren mensen het weer - dat mensen precies om 20.00 uur hun auto starten of het net op dat tijdstip nodig vinden door de straat de kinderen te roepen (die had je 10 minuten eerder binnen moeten roepen denk ik dan) …

Ja Hans helemaal mee eens
De voorgaande jaren waren we niet ver bij jou vandaan op die datum, en ook wij hielden onze 2 minuten. Midden in het centrum van Alanya, al etend, de vorken neerleggend en gewoon stil zijn temidden van al die drukte

Temeer is de impact dan, erbij stil te staan wat er allemaal gebeurt is waardoor wij zo vrij mogen leven, juist nu er overal zoveel oorlogsdreiging is

Gisteren vierden wij het 25-jarig arbeidsjubileum van mijn man(welke idioot begint op 4 mei bij een baas?). Het restaurant wat wij hadden uitgekozen melde elke groep gasten bij aankomst dat om 8 uur er 2 minuten stilte zou zijn, en dat er werd verwacht dat we daaraan meededen!! Wij hadden zelf de alarmen van de mobieltjes al gezet opdat de tijd niet vergeten zou worden

Ik begrijp je dus!!
Liefs uit jouw Nederland
:wave:

Mag ik even een héél domme vraag stellen?
Die dodenherdenking…Is dat een dag dat ze in Nederland doen dan met die 2 minuten stilte ? Sorry voor die vraag maar de Belg hier is weer even niet mee…

Ja Sev, op 4 mei gedenken wij de doden die in de 2de wereldoorlog gevallen zijn. Dat doen we om 20 uur 's avonds(is ook 's avonds toch 20 uur;) ) met 2 minuten stilte
Op 5 mei het verdrag getekend en dan ‘vieren’ we de hele dag bevrijding. Echt vrij zijn we om de 5 jaar, nu dus pas weer in 2010!

Zo heeft de belg onder ons ook haar (nederlandse)geschiedenis voor vandaag weer gehad!!
:wave:

owwww dankjewel voor de uitleg, wist ik dus totààl niet ! Nou, naar mijn weten bestaat dit niet echt hier in Belgie maar ja, wat had je anders gedacht, het is hier België !! Iedereen doet maar waar hij zin in heeft, die Typische Nederlandse warmte hebben wij niet. Vind het echt zo leuk als ik naar de Nederlandse tv kijk en je ziet de Nederlanders zo echt opgaan met elkaar, vind ik het dan jammer dat wij dat niet hebben echt…
Sterkte nog met deze dag en op naar 2010 zou ik zo zeggen !

Ik haat het ook als er mensen zijn die precies om 20.00 uur gaan bellen, schreeuwen etc. Het was wel heel schattig, want mijn vogel was zelfs 2 minuten stil, terwijl hij normaal altijd fluit als de tv aanstaat.

X

Vorig jaar waren wij ook in Alanya op 4 mei, maar wij hebben ook zeker 2 minuten stilte gehouden! Elk jaar wat ik ook aan et doen ben, het wordt gestaakt om er even 2 minuten bij stil staan.
Was ook een keer reden we in de auto over de snwlweg, toen hebben we de auto in de berm gezet en daar 2 minuten stil gestaan.
Ik vind het heel belangrijk dat iedereen erbij stil staat wat er wel niet allemaal is gebeurd en dat zoiets nooit weer mag gebeuren!

Liefs Rieneke