Ik heb al even gezocht via Google, maar wordt hier nog niet veel wijzer van.
Misschien dat hier mensen zijn die iets meer weten of tips hebben?
Ik ben op zoek naar een touroperator die een 4-daagse trip naar Flores, Rinca en Komodo kan organiseren. Ik heb deze tour gevonden via HomeBaliHome, een guesthouse in Jimbaran op Bali die ook enkele tours doen, maar hun tour is op een privé jacht waarbij je voor 2 personen in totaal bijna zo’n €1000,- kwijt bent voor 4 dagen. Hier de tour zoals bij HomeBaliHome:
Dag 01 | vliegen Flores , 08:30
West Flores tour
Bayview Garden
Dag 02 | Rinca, varen
Dag 03 | Komodo, varen
Dag 04 | terug naar Bali
Graag willen wij een soortgelijke tour doen, maar dit hoeft voor ons echt niet persé op een privéjacht. Dat maakt het voor ons gewoon te duur.
Ik had hier op het forum al tips gezien over Perama Tours, maar dat zijn volgens mij echt standaard tours waarbij je geen eigen inbreng in kan brengen.
Euro 1,000,- voor 2 personen voor 4 dagen, incl. vliegtickets is echt niet zo duur, helemaal niet als je de enige gasten aan boord bent.
Een beetje 3 dagen / 2 nachten zeil-arrangement Komodo - Rinca (op een vol-bezette boot)kost al gauw Euro 300,- p.p., en da’s dan nog zonder vliegtickets Bali - Labuan Bajo (die kosten retour ca. Euro 120,- p.p.).
Nee het is inderdaad niet duur, maar het gaat er juist om dat wij niet persé op een privejacht hoeven te zitten. Zo niet zal het allicht goedkoper worden
Dus ik vroeg me af op dat er zo’n soort tour bestond bij een andere maatschappij…
Ik heb hem al vaker aanbevolen op deze site maar ik heb de 5daagse boottour van Peramatour gedaan. Hunting Komodo by Camera.
Die vond ik helemaal geweldig. basic-voorzieningen aan boord maar dat gaf niet, je leeft grotendeels aan dek. Ik wil hem dit keer waarsch. voor de 2e x doen.
Als je een hutplaats neemt, vraag dan een hut bovendeks. (maar volgens mij hebben ze sinds dit jaar nieuwe boten dus…)
met hut/cabin: is het 4.000.000 Rp.
en zonder hut: 3.000.000 rp.
het eten zit er bij beiden bij in. Alleen bij een hutplaats krijg je ook nog een bier, een cola (o.i.d.) fles water, en versnapering bij. Bij een dekplaats niet en daar slaap je op een mat,foam en kussen krijg je dan.
Op youtube zijn goede filmpjes te vinden maar ook het filmpje op hun eigen site is heel goed
Hij is er ook korter, 3 dgn bijv. kijk maar even op hun website die ik eerder in dit topic noemde. Alleen dat is niet heen en terug en moet je vanaf Flores dus met het vliegtuig terug. Dat kan ook. Op de heenweg zijn op de boot wel de leukste dingen trouwens. (al is op de terugweg op Moyo weer een waterval waar je met een slingertouw in kan springen, was echt leuk maar goed haha…dit geldt niet voor iedereen…)
Als je haast hebt kun je beter voor de terugweg gaan, dat is een dag sneller. Daarbij zijn de Komodovaranen op Rinca vrijer (minder tam) dan op Komodo. Ik vind dat een pré,