Goedemorgen iedereen.
Ik ben dus Michael en ben een Thailand leek:nod:
Ga dit jaar van 13-07 tot 15-08 voor het eerst naar Thailland met mijn vriendin. Heb al heel wat uurtjes op dit forum doorgebracht om ideeen op te doen met als resultaat dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat voor tips kunnen jullie mij geven mbt een reisschema. Ik was van plan om zonder schema er blind in te gaan maar realiseer me dat ik toch wel een klein beetje moet plannen wat ik wil gaan doen/zien.
Ik vlieg dus 13-07 vanaf Dusseldorf naar Bangkok waar ik savonds 8 uur zal aankomen op de 14e.
Mijn plan was om eerst een paar dagen bangkok te doen, maar begon later weer te twijfelen omdat ik veel lees dat je dat beter als laatst? kan gaan doen.
Daarna wilde ik dan met de nachttrein een paar dagen naar Chiang Mai, en verder was mijn idee dan om vooral langs de kust te trekken en de eilanden te bezoeken.Ik vraag me alleen af of ik dan niet een groot gedeelte mis als ik alleen naar Chiang Mai en de kust ga?
Er komen zoveel vragen bij me op en met in me achterhoofd dat je eigenlijk niets moet plannen als je naar thailand gaat vind ik het alleen maar moeilijker.Ik kom er ook vooral achter dat 5 weken eigenlijk te kort is:tongue:
En dat ik de afstanden en reistijd moeilijk kan schatten.Ik heb dus ook nog geen schema.
Ik ga dus van 14-07 tot 15-08 31 dagen totaal vrij te besteden.
Mijn steek woorden zijn;
-Bangkok
-Chiang mai
-khao Sok national park
-Phi Phi
-Koh Samui
-Ko Tao
-Koh Phangan
-Jungle raft overnachting
Mijn budget is maximaal 150 eu per dag met zn twee, maar minder is altijd beter:finger:
Misschien kan iemand mij een beetje op weg helpen welke volgorde ik het best kan aanhouden, ook nog omdat ik het liefst op 24-07 op Ko Phangan wil zijn voor de Full Moon party. En het liefst op 28-07 ook op een mooi eiland wil zitten ivm 3jarig samen zijn met mijn vriendin.
Ik kijk uit naar jullie tips en of ervaringen;)
groetjes uit IJmuiden.
Michael
Ok komt toch een globaal schema;
14 juli aankomst BKK
15-16 juli Bangkok
17 juli reisdag van Bangkok naar Kanchanburi
18-19 juli Kanchanburi jungle raft overnachting en river kwai
20 juli reidag van Kanchanburi naar Chiang Mai
21-25 juli Chiang Mai vissen/jungle/olifantenpark enz,
26 juli reisdag naar ??? wat is wijsheid? eerst Khao Sok of richting Ko Samui?
27 juli -11 aug …?
12 aug reisdag naar Bangkok
13-14 aug Bangkok
15 aug terugreis
Ik denk dat ik zoiezo die full moon party moet vergeten anders word het wel een heel ingewikkeld verhaal.
Hola,
Ik en mijn vriendin wilden eerst ook de FullMoon bezoeken, alleen dat werd echt een drama met plannen. Full Moon hebben wij nu helemaal geschrapt. Ik zou vanaf ChangMai naar Koh Samui gaan, vanuit hier naar Khao Sok en dan ergens naar Krabi. VAnuit hier terugvliegen naar Bangkok. Ga ik deze zomer ook doen xD
Hallo,
Zou idd vanuit Bkk naar Chiang Mai gaan en hierna vliegen (Rechtstreeks met Air Asia) naar Phuket gaan. En de snelste/goedkoopste optie i.p.v. Koh Samui. Hiervandaan zou je naar Khao Sok kunnen gaan (prima te doen vanuit Phuket). Na Khao Sok zou je via Surat Thani naar Koh Samui - Koh Phangan- Koh Tao kunnen gaan en via Chumpon weer richting Bkk. Prima te doen in 32 dagen, wel een hoop reizen uiteraard.
Gr Peter
Hou er rekening mee dat een visumvrije entree 30 dagen geldig is, en je dus niet aan de eisen daarvoor voldeot. Een visum aanvragen kan veel ellende voorkomen.
Hallo allemaal,
Allereerst bedankt vd reacties 
Denk dat ik het inderdaad zo ga doen zoals pwm zegt,
en verder niet teveel plan want het blijft wel vakantie natuurlijk.
Een visum heb ik ondertussen al geregeld, paspoorten en papieren opgestuurd naar
het consulaat, en alles netjes binnen 3 werkdagen weer terug gehad.
Nog 3 weekjes werken en dan kan het avontuur beginnen,
ik kan niet wachten!!
Mvg Michael
Hoi Michael,
Goed vooruitzicht dat je bijna naar Thailand komt. De eerste dagen in Bangkok verblijven is goed te doen ! De dag van aankomst kan je het beste gebruiken om te acclimatiseren. Mocht je nog puf hebben, dan zou je eventueel nog naar de Chatuchak Weekend Market (JJ) kunnen gaan, een gigantische grote markt waar van alles verkocht wordt.
Bezoek uiteraard de highlights van Bangkok: Grand Palace & Wat Phra Kaew (denk om gepaste kleding), Wat Pho, Wat Arun en Chinatown.
Ga je op eigen gelegenheid naar het Grand Palace, houd er dan rekening mee dat je tuk-tuk chauffeurs tegen kunt komen die zullen zeggen dat het paleis net vandaag gesloten is vanwege een koninklijk bezoek of boeddhistische feestdag. Ze hebben altijd een hele ‘goede’ oplossing en willen je voor zo’n 20 Baht p.p. de hele dag meenemen door de stad. Je zal ongetwijfeld iets van de stad zien, maar stopt gegarandeerd ook bij de kledingmakers en juweliers. Gewoon negeren dus want het paleis is gewoon open.
Ook leuk is het om een avond te gaan eten in de Baiyoke Sky Tower. Het dinerbuffet zelf is vrij massaal (eten is best oke), maar na het eten kan je naar het ronddraaiende observatiedek vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over Bangkok ‘by night’.
Ook de moeite waard is de Loy Nava dinnercruise over de Chao Phraya rivier waarbij je tijdens het eten langs mooi verlichte monumenten vaart, eten aan boord is prima.
En vergeet echt niet te fietsen in Bangkok. Persoonlijk (ook al ben ik tegenwoordig niet geheel objectief) vind ik dit een van de leukste dingen om te doen in Bangkok. Je fietst door sloppenwijken en door de groene longen van Bangkok (the Jungle of Bangkok), plaatsen waar je als toerist zelf nooit zou komen en je krijgt dus een heel onbekend deel van Bangkok te zien.
Mocht je nog tijd over hebben in Bangkok, wellicht tijdens de laatste dagen, dan is er nog genoeg te doen. Bijvoorbeeld: Jim Thompson House, Wat Saket & Golden Mount, Lumpini Park, snakefarm, shoppen in MBK of Central World, boottripje met de expressboot naar Nonthaburi, dagje naar DreamWorld etc etc. In Bangkok hoef je je geen moment te vervelen in ieder geval !