3 weken Vietnam

Hallo allemaal,

10 juli ga ik samen met 3 vrienden backpacken in Vietnam. Op het moment zijn we een beetje aan het uitzoeken welke dingen we allemaal willen gaan doen. De echte tourist traps willen we echter wel een beetje vermijden. Zo begreep ik dat bijvoorbeeld Hanoi Bay wel erg mooi is, maar overspoeld wordt door toerisme.

Wat we ongeveer willen doen:
-Het bezoeken van een nationaal park. Ik had al gelezen dat Phong Nha een aanrader is.
-Wat geschiedenis van de Vietnamoorlog mee pakken.
-Wat leuke actieve activiteiten. (bijvoorbeeld mountainbiken, kanoën of gewoon wandelen voor een mooi uitzicht).
-Halverwege de reis een paar dagen blijven bij een mooi strand/resort. (om even bij te komen/relaxen van het reizen).
-Het bezoeken van
-Goed uit kunnen gaan (welke steden zijn hier bijvoorbeeld voor aan te raden of af te raden?)
-Het bezoeken van de Ho Chi tunnels.

We zijn van plan om grotendeels met de trein en met de bus te reizen. We landen in Hanoi en vertrekken weer uit Ho chi Minh City. We hebben op het moment nog geen exact reisschema, omdat we eerst nog even naar alle mogelijkheden aan het kijken zijn.

Ik vroeg ons af of jullie misschien wat tips voor ons hebben over welke activiteiten we absoluut niet mogen missen. We willen graag veel van het land zien, maar we willen het ook niet te gehaast gaan doen. Ik en een andere vriend hebben al ervaring met backpacken (paar jaar geleden in Thailand geweest) maar backpack tips zijn ook altijd welkom.

Hallo D,

Is al bijna 10 juli dus de vakantie is in aantocht.

Ik zou zeker wel naar Halong Bay gaan; wanneer bezoek je 1 van de zeven natuur wereldwonderen?
Kan ook een dagtrip worden, dan ben je er geweest en heb je een idee ervan.

Altijd leuk om later tegen je kleinkinderen te kunnen zeggen ( wanneer je niet meer in Viet Nam bent geweest ) daar ben ik ook geweest op de een vraag over wereldwonderen (-:

Gezien je ook wat aktiviteiten wilt doen is Mai Chau een aanrader; uitzichten, raften, bergbeklimmen enz.

Mer Phong Nha NP heb je eigenlijk 2 dingen in 1.
Een Np en oorlog; in de grotten zat een gedeelte van het noord Vietnamees opperbevel.

Voor het uitgaan is het ook makkelijk.
Hanoi natuurlijk en via Phong Nha kom je via misschien de Vinh Moc tunnel in Hue ( ook oorlog ) en een goede stad om te gaan stappen.

Je kan dan eventueel via Khe San ( oorlog ) naar Hoi An gaan.
Daar heb je dan halverwege je strand, uitgaan, mountain biken.

Misschien, wanneer je echt wat emotioneels wilt zien van de oorlog, is My Lai een absolute must.
Je kan op internet van alles vinden wat daar gebeurd is; er is ook een museum.

Met je back pack ervaring zou ik doorreizen naar Mui Nee ( phan Thiet ) en Nha Trang overslaan ( krijg daar best wel negatieve ervaringen over, maar kan deze niet verifiëren want ben er al 5 jaar niet meer geweest ).

Mui Nee is wel iets voor 3 jongeren, surfen, kite surfen, mountainbiken, de duinen, red canyon, en uitgaan.
Wel heel veel russen.

Dan naar Saigon voor het uitgaan de Cu Chi tunnel, dagje ( of meer ) naar de Mekong Delta .
Zou echt wel naar de Delta gaan; varen, fietsen, uitgaan ( maar dan met lokals ).

Terug naar Saigon en daar de after vacation party houden; volop mogelijkheden.

Ik hoop dat ik een idee heb gegeven van de route en wat suggesties.
Helaas heb je geen duur van je vakantie gegeven dus heb maar wat ideeen aan de hand gedaan.

Laat het maar weten wanneer je wat meer informatie wilt.

Gfr.
Ton.

Bedankt voor de suggesties, daar hebben we zeker wat aan! We gaan overigens 3 weken en we zijn nog een beetje aan het puzzelen met de planning. Vandaar zijn alle tips en suggesties voor ons welkom!

We hebben inmiddels een planning gemaakt. Wat vinden jullie hiervan? Zijn er bepaalde dingen die we misschien anders/beter kunnen doen?

Ik zou een dag extra Hanoi doen.
Eventueel nog 1 extra waarin je een dagretour Halong Bay kunt doen (vermoeiend, maar wel de moeite waard). Kun je ter plekke boeken. Veel concurrentie, dus lage prijs.

Er gaan ook vluchten van Can Tho naar Con Dao. Je hoeft dus niet eerst terug naar HCMC.
Maar controleer wel even of die vluchten ook elke dag gaan (op de dag dat je wil vliegen).

Johan

We wisten niet dat er ook vluchten gingen vanuit Can Tho, bedankt voor de tip! Is een dag extra in Hanoi niet erg lang? We vonden eigenlijk al dat we daar best lang zaten.

Hallo D,

Een zeer goede tip van Johan om te vliegen vanuit Can Tho naar Con Dao.

Ik zou het schema zo laten en de uitgespaarde dag ivoor Halong gebruiken hoewel vermoeiend voor 1 dag, zoals johan al schreef

Ik ben overigens uitermate verrast met de keuze voor Con Doa.
Hoop dat het je niet tegenvalt, want echt uitgaan is er niet bij, maar veel natuur, gevangenissen, kerkhof, duiken ed.

Gr.
Ton.

Hey Ton,

De tip over Halong zullen we zeker onthouden. En zullen we voornamelijk ter plekke beslissen of we het de moeite waard vinden. Voor Con Doa hebben we eigenlijk expres gekozen, omdat we een momentje extra relaxen wilde pakken. Juist met een plek waar het qua natuur erg mooi is. Het is ook zeker niet de bedoeling dat we heel de vakantie uit gaan. Dit is meer het idee in de grotere steden.

Hallo D,

Helemaal goed, dan gaat Con Dao je echt wel bevallen en goed komen.

Gr,
Ton.