Hallo allemaal,
10 juli ga ik samen met 3 vrienden backpacken in Vietnam. Op het moment zijn we een beetje aan het uitzoeken welke dingen we allemaal willen gaan doen. De echte tourist traps willen we echter wel een beetje vermijden. Zo begreep ik dat bijvoorbeeld Hanoi Bay wel erg mooi is, maar overspoeld wordt door toerisme.
Wat we ongeveer willen doen:
-Het bezoeken van een nationaal park. Ik had al gelezen dat Phong Nha een aanrader is.
-Wat geschiedenis van de Vietnamoorlog mee pakken.
-Wat leuke actieve activiteiten. (bijvoorbeeld mountainbiken, kanoën of gewoon wandelen voor een mooi uitzicht).
-Halverwege de reis een paar dagen blijven bij een mooi strand/resort. (om even bij te komen/relaxen van het reizen).
-Het bezoeken van
-Goed uit kunnen gaan (welke steden zijn hier bijvoorbeeld voor aan te raden of af te raden?)
-Het bezoeken van de Ho Chi tunnels.
We zijn van plan om grotendeels met de trein en met de bus te reizen. We landen in Hanoi en vertrekken weer uit Ho chi Minh City. We hebben op het moment nog geen exact reisschema, omdat we eerst nog even naar alle mogelijkheden aan het kijken zijn.
Ik vroeg ons af of jullie misschien wat tips voor ons hebben over welke activiteiten we absoluut niet mogen missen. We willen graag veel van het land zien, maar we willen het ook niet te gehaast gaan doen. Ik en een andere vriend hebben al ervaring met backpacken (paar jaar geleden in Thailand geweest) maar backpack tips zijn ook altijd welkom.