In juli gaan we 3 weken naar Thailand. Graag zouden we van jullie willen weten of dit tijdschema goed te doen en welke bezienswaardigheden de moeite waard zijn in die plaatsen.
We willen gaan duiken in Koh Tao. Is het verstandig om dit van te voren te regelen? Welk eiland zouden jullie ons nog meer aanbevelen?
We vliegen via Brussel met een tussenstop op Doha. We hebben een overstaptijd van 1 uur, hebben jullie hier ervaring mee? We vragen ons namelijk af of dat genoeg is.
Nog een laatste vraag. Hoe kunnen we het beste van Kanchanaburi naar Chiang-mai gaan?
18-7-2012 Brussel - Bangkok
19-7-2012 Bangkok
20-7-2012 Bangkok
21-7-2012 Bangkok
22-7-2012 Bangkok
23-7-2012 Bangkok - Kanchanaburi
24-7-2012 Kanchanaburi
25-7-2012 Kanchanaburi
26-7-2012 Kanchanaburi - Chiang Mai
27-7-2012 Chiang Mai
28-7-2012 Chiang Mai
29-7-2012 Jungle Trekking
30-7-2012 Jungle Trekking
31-7-2012 Jungle Trekking
1-8-2012 Chiang Mai
2-8-2012 Chiang Mai - Bangkok - Koh Tao
3-8-2012 Koh Tao
4-8-2012 Koh Tao
5-8-2012 Koh Tao
6-8-2012 Eiland 2
7-8-2012 Eiland 2
8-8-2012 Eiland 2 - Bangkok
9-8-2012 Bangkok
10-8-2012 Bangkok - Brussel
ik zou aan het begin van de reis wat minder tijd in Bangkok doorbrengen en aan het einde van de reis wat meer, kan je heerlijk shoppen en hoef je niet met al het gene je koopt te sjouwen de hele reis, en Bangkok is echt een “you hate it or you love it” stad dus als het jullie nu niet bevalt de eerste keer blijf je aan het einde gewoon wat langer op een eiland of elders
voor een 2e eiland zou ik in de buurt van koh tao blijven en zijn koh phangan dus mooie eilanden om te bezoeken, let bij koh phangan wel op wanneer je er naar toe gaat want tijdens een full moon party zal het niet mee vallen om een kamer te vinden en als je er al een vind dan zal je extra betalen plus dat het er dan extra druk is met feest vierende jongeren, maar mischien vindt je dit ook wel weer leuk en dan zal je er deze dagen juist wel naar toe willen, niet het hele eiland is dan een feestende bende hoor er zijn nog genoeg rustige plekken ook alleen zullen de meeste kamers wel vol zitten
bij kanchanaburi zou ik zeker ook naar het erawan national park gaan en aldaar de watervallen gaan bezichtigen en neem je zwemkleding mee want je kan hier heerlijk zwemmen onder de watervallen
van kanchanaburi naar chiang mai zal bijna altijd via bangkok gaan en je kan met de trein bus en per vliegtuig dus keuze genoeg, zelf vind ik de nacht trein altijd wel leuk om te doen
in bangkok is te veel te doen om op te noemen maar een bezoek aan het koninklijk paleis, wat arun, wat po mag eigenlijk niet ontbreken aan een bezoek aan deze stad ook kan je vanaf bangkok ayuthaya bezoeken waar je vele oude ruines van tempels e.d. vindt dit kan je ook doen op weg naar chiang mai want vanuit ayuthaya kan je weer verder met de trein naar chiang mai
als je in het weekend in bangkok bent is ook een bezoek aan de enorm grote Chatuchat markt erg leuk om te doen hier wordt echt alles verkocht zelf die dingen waar je niet eens van wist dat ze bestonden en dan nog in vele verschillende uitvoeringen
En heb je ervaring met duiken op Koh Tao. Moeten we dit vooraf in Nederland al regelen als we ons brevet daar willen halen? En ervaring met korte overstaptijd op Doha?
hey ikke11, je vliegt dus met Qatar . ben ik ook al mee gevlogen naar Bangkok.Inderdaad een korte tussenlanding,je bent weer gauw terug de lucht in…maak je er maar niet meer druk om,komt goed.Je landt in Doha,met de trap het vliegtuig uit waar dan een bus op je staat te wachten.Die rijdt je naar de luchthaven waar je weer door de security moet…Dan naar de Bangkokgate waar je weer n bus opgaat naar het vliegtuig toe…Je bent maar eve in Doha,gaat zeer vlot,maak je daar maar geen zorgen over.Fijne reis
Oke dat is dus alleen maar mooi dat het zo kort is dan.
En is ons reisschema een goede voor 3 weken? Of zijn we ergens te lang of te kort? Welke eiland is mooi en eenvoudig te komen rond Juli/Augustus? En eventueel in combinatie met Koh Tao?
juli en augustus is de vakantie tijd in europa waardoor het iets drukker zal zijn dan het grootste deel van het jaar echter kan je op Koh Tao dan ook nog steeds terecht voor een duik cursus zonder deze vooraf te boeken
een ander eiland zou ik in de buurt zoeken bijvoorbeeld Soh Samui of Koh Phangan wil je juist ergens anders een eiland bezoeken zou ik naar de andaman kust gaan daar heb je veel keus zoals bijvoorbeeld Phuket, Koh Lanta, Koh Phi Phi, Koh Yao Yai, Railay Beach (geen eiland maar alleen per boot bereikbaar) en dan zijn er in Krabi nog diverse andere strand bestemmingen dus volop keus, mischien zelfs wel te veel
Ik ga met mn vriendin vanaf 30-3 drie weken door thailand reizen waarvan de laatste week naar phuket/krabi. Nu wil ik vliegen van Chiang Mai naar Phuket, heeft iemand hier ervaring mee? Ik bedoel moet ik dat nu al boeken of beter als we daar zijn?