3 weken rondreis Indonesie

Karimunjawa! Bedankt voor de tip. Ziet er schitterend uit, alleen ga ik mij na 4 dagen giga vervelen. In principe zouden wij naast deze eilanden nog 5 dagen op Java verblijven. Natuurlijk te kort om heel Java te zien. Dacht er zelf aan om in yj te verblijven en vanuit hier de omgeving te verkennen. Iemand tips?

Via Wereldwijzer app

Karimun moet je ook maar voor een paar dagen doen. Wel heel makkelijk te combineren met Java dan hou je misschien voor Java wat meer tijd over :wink:

Hoi iedereen. Reisschema is voor de verandering weer eens
Lekker gewijzigd haha. Zitten nu in yogjakarta en pakken over een paar dagen het vliegtuig naar Bali. Op Bali hebben wij exclusief de vluchtdagen 13 hele dagen te besteden die wij willen verdelen over 3 locaties. 1 bestemming weten wij al namelijk ubud. Hier willen wij 3 nachten blijven. De 2e bestemming moet een strand zijn voor 5 nachten. Hier wil ik graag leren surfen (geen kuta please, liefst bounty sfeer). De derde bestemming laten wij ons ook graag over adviseren, wederom 3 nachten. Wij zijn benieuwd :relaxed:

Via Wereldwijzer app

Bounty en leren surfen op is geen handige combinatie op Bali. De plek waar je het best kan leren surfen is Kuta.

Meer ervaren surfers kunnen ook terecht bij Padang-Padang, dreambeach of andere stranden in het zuiden, maar die plekken schijnen minder geschikt te zijn voor beginners. Er is ook minder accommodatie.

Drie nachten Ubud vind ik best kort. Als je de markt, het apenbos, een paar tempels en misschien een museum wilt zien heb je al bijna meer dan een dag nodig. Je hebt dan niet eens de omgeving en rijstvelden gezien.

Als derde standplaats zou ik voor iets in het oosten kiezen. Amed, Padangbai, Candidesa. De zoekfunctie van dit forum kan je verder helpen.

Kijk ook op 27vakantiedagen voor Indonesië-reiservaringen, routes en tips van Nederlanders die er geweest zijn!