wij (stel) gaan 3 weken naar Indonesie (via Singapore) in Oktober. Doel is in elk geval de eerste twee weken:
Orang Oetangs te zien (liefst in het wild, lees hier slechte verhalen over voederstations)
Borobudur tempel
vulkaan beklimmen/genieten van zonsopgang/ondergang
Daarna:
1 week chillen, dus mooi apartement/hotel/bungalow met een spa enzo.
In die chill week zou ik graag willen duiken terwijl zij verder relaxed.
Voor die laatste week hebben een geweldig resort gevonden op Bali, echter zie ik niet echt mooie duikplekken in die omgeving. We hebben echter 1 hele chillweek en hoeven niet een week in dat resort te zitten, 3 dagen is prima (ze hebben een 3nights package).
Heeft iemand tips waar wij en zij vooral kan chillen op een niet te toeristisch plekje aan het strand terwijl ik lekker kan duiken?
Dit is ons “schema”
2 Okt 15.55 Singapore –> nachtje blijven, Singapore zien.
3 Okt naar Medan, vandaar naar Bukit Lawang voor Oerang Oetangs… tenzij we een beter alternatief vinden.
daarna naar Yogjakarta en vandaar naar Borobudur
daarna naar een eiland met een vulkaan
daarna naar een eiland met een mooi strand en mooie duikmogelijkheden
Ketambe is voor mij de beste plek om Orangutans te zien. Dat is wel een stuk verder weg van Medan dan Bukit Lawang. Je kan eventueel vliegen, je kan ook met de bus. Ik denk dat dat (met overstappen) zeker tien uur zal duren.
Voor de Borobudur kun je naar Yogya vliegen. De stad en de omgeving verkennen, Borobudur bekijken, en dan per bus via de Bromo (vulkaan) en eventueel Ijen naar Bali. Je kan op Bali resort, strand en duiken combineren. Zeker wanneer je een week wil relaxen, heb je geen tijd om nog meer eilanden in je reis te stoppen (al kun je evt. naar de Gili’s gaan).
Ja ik wil altijd teveel en heb nooit genoeg tijd
daarom leg ik zo min mogelijk vast want als ik daar eenmaal ben wil ik juist rustig aan doen.
Bedankt voor de tips! Ketambe zullen we zeker overwegen. Ik heb ff gezocht en gelezen.
Susi Air vliegt van Medan - Kutacane (vlakbij Ketambe), maar die vluchten worden vaak geannuleerd lees ik. En het vliegveld van Medan ligt nu buiten de stad. Waarschijnlijk kunnen we beter als we in Medan zijn uitzoeken bij een travel agent of we kunnen vliegen, rijden of toch naar Bukit Lawang…
Lenbongan ga ik eens checken. Zou heel graag zacht koraal willen zien, tot nu toe in Sharm El Sheikh en Thailand gedoken (Koh Phi Phi). Nooit het zachte koraal kunnen zien.
Ik heb ook verschilende keren in Sharm gedoken en ben ook op de Phi Phi geweest .
Er is daar toch ok zacht Koraal ! ! !
sharm prachtige waaier koralen en de rode anemoon
Phi Phi Anemoon reef
De mooiste zachte koralen die ik ooit heb gezien waren bij Alor in het oosten van Indonesie. Maar dat zou ik gezien de tijd die je hebt niet aanraden, het duurt (per vliegtuig) 1-1,5 dag om er te komen vanuit Bali.
Als vluchten in Indonesie worden gecanceld is dat een dag of een paar uur voor vertrek, een travel agent kan daar weinig aan veranderen. Gewoon naar het vliegveld gaan, je merkt het vanzelf.
Sharm had wel wat, maar meeste was hard. Ik weet niet waar en wanneer jij bent geweest. Het was zeker geweldig en prachtig, maar niet wat we hadden gehoopt. maar goed dat hoort thuis in een ander forum
Op Bali kun je ook mooi duiken bij Menjangan Island of Pemuteran in het noordwesten. Hier vind je ook bijzondere resorts zoals The Menjangan of het mooie Taman Sari. Van hier uit kun je ook mooie duiken maken. Ik denk dat je aan een week Sumatra met Bukit Lawang en Toba meer, een week midden Java met Yogya en de Bromo vulkaan en vervolgens noordoost Bali een hele mooie reis hebt. Mocht je meer info willen, kijk dan eens op mijn website www.indonesieregisseur.nl
Hallo Rudhra, ik heb niet zulke goede berichten gehoord over het resort waar jullie heen willen op Bali. Misschien is dit een alternatief? http://sanurbeachhotelbali.com/nl/ Vrienden van ons zijn hier in mei 2 weken geweest en waren heel erg tevreden
Klinkt een beetje zoals onze wensen. Ons is echter nadrukkelijk geadviseerd om niet teveel in drie weken te proppen. Wij doen dus waarschijnlijk omgeving Yogya, Sumatra (voor de oerang oetans, mits het weer het toelaat) en een idyllisch plaatsje om te relaxen. Afhankelijk van de volgorde eindigen wij op Kalimunyawa (weet niet zeker of ik het goed schrijf), Lake Toba of Pulau Weh. Wat ik zo gezien heb kun je daar ook goed duiken.
Dit even ter inspiratie
Naar Karimunjawa gaan is niet zo eenvoudig , ik heb de Ferry vanuit Jepara genomen +/- 6u( boek wel 1class als je een zetel wilt hebben )
Hou ook rekening met het bootschema , boot vaart maar om de paar dagen .
Je kan ook vanuit semarang gaan , maar hier heb ik geen ervaring mee .
ik heb bij Het Menjangan Resort verbleven , 1 resort op eilandje 15 min varen van hoofdeiland .