5 weken Indonesië Planning

Hallo Allemaal,

5 september vertrek ik met mijn vriendin naar Indonesie, we vliegen op Kuala Lumpur, hier verblijven we 2 dagen en pakken dan het vliegtuig naar Medan (Sumatra).

We gaan naar Back to the Nature Guesthouse in Bukit Lawang om de oerang oetans te bewonderen! 11 september vliegen we naar Yogjakarta, vanaf hier staat alles open!

Ons idee is als volgt maar misschien hebben jullie beter ideeën en leuke tips!

We willen niet al te lang in Java blijven we denken nu aan 5 dagen en gaan dan met de boot naar Bali, hier willen we ook een x aantal dagen verblijven en dan het vliegtuig pakken naar Flores, Flores willen we ongeveer 10 dagen zijn en dan vertrekken naar Lombok. We willen op Lombok de vulkaan beklimmen en dan naar de Gili Islands, welke weten we nog niet! Welke raden jullie aan?

Daarna bakken we vanaf lombok het vliegtuig naar KL en vliegen we naar huis. We twijfelen nu een beetje hoe lang we waar moeten blijven, graag hoor ik van jullie wat leuk is!

Groetjes,

Thomas

Help, zoveel kun je echt niet in 5 weken proppen!

Persoonlijk zou ik iets langer op Sumatra blijven, maar als je alleen naar Bukit Lawang wilt dan kan het natuurlijk.

Voor Yogya zelf zou ik zeker 4 dagen uittrekken. Vervolgens kun je in een trip van 3 dagen naar Bali reizen via de Borobudur en Ijen. Aangezien je 5 weken hebt zou ik echter meer tijd op Java doorbrengen en bijvoorbeeld ook naar Solo en Malang gaan. De rit van Yogya naar de Bromo is namelijk erg lang.

Het beklimmen van de Rinjani op Lombok duurt 3-4 dagen.

Ik heb een artikel geschreven over mijn hoogtepunten van Indonesie, misschien heb je daar wat aan? Gedegen onderzoek na meer dan 10 reizen naar dit prachtige land :wink:

Hoi Jenny,

Bedankt voor je reactie, ik vond het eerlijk gezegd ook wat veel…

Ik heb zelf sumatra al gezien maar ik ga voor mijn vriendin de Oerang Oetangs bezoeken vandaag maar 3 dagen. Wij willen heel graag met de Scooter Flores bereizen.

Ik ga je blog zeker bekijken bedankt! Misschien is het wel verstandig Java helemaal over te slaan, dit trekt mij toch het minste.

Groetjes,
Thomas