3 weken, eerste planning!

de wegen zijn erg goed en de natuur is prachtig. houd wel R50 cash bij de hand voor de roadtax. je kan daar met Randen betalen maar betaal gepast. met Swazigeld kan je niets namelijk in ZA. of cc.
Hlane Np is een gele gunstige plek om te stoppen. maar boek dit van te voren. ivm drukte daar.
je moet een extra verzekerings carnet krijgen als je in het buitenland van ZA gaat rijden. kunnen ze vragen bij de grens namelijk

Als je naar Hlane gaat en je houdt van rust, dan kan ik het subcamp van Hlane aanbevelen. Bhubesi camp. Geen voorzieningen. Receptie is bij het Hlane main camp. 14km over een dirtroad. Dus eten meenemen en genieten. Hier kun je onze ervaringen lezen: Reis verslagen – Reisverslagen van de Almeerse Hermannsjes
Bhubesi camp zit ergens in het midden van de reis…

nu mijn planning zo goed als vast ligt, ben ik begonnen met boeken. Maar de hotels/cottages/resorts die ik had uitgezocht zitten al vol! :dreigen: aargh!

Ik had mijn zinnen gezet op Berghouse & Cottages in Bergville, zo mooi daar! Maar heb nu geboekt bij Hlalanati resort (ziet er ook niet slecht uit maar niet zo idyllisch als berghouse) Er was ook nog plaats in royal Natal zelf maar €1440ZAR voor het Upper Camp vond ik vrij duur.

Ik wou ook graag 2 nachten in Crystal Springs Mountain resort logeren (bij Pilgrims rest) maar dat is ook al volzet… Even verder zoeken op Lekkerslaap (heerlijk, die beschrijvingen in het Afrikaans!)

Upper Camp in Royal Natal is z’n geld dubbel en dwars waard wat mij betreft, magnifiek uitzicht op het Amphitheatre…!! :slight_smile:

Gr. Michel

ik heb geboekt in Hlalanathi Resort, ziet er ook niet slecht uit en half de prijs :wink: Ik baal wel nog altijd dat Berghouse niet beschikbaar is :frowning:

Om niks anders meer mis te lopen ben ik onze andere accomodaties ook aan het boeken. In Graskop 2 nachten ā€œzur alten mineā€, 5 km buiten het dorp. In Hlane NP heb ik wel een cabin in het kamp geboekt.
Nu nog op zoek naar overnachting in

• Nelspruit voor 1 nacht (tussenstop, hoeft niks bijzonders te zijn)
  • St -Lucia, 2 nachten, dat mag wel iets bijzonder zijn, mooi uitzicht ofzo
  • 2 nachten Durban
  • 2 nachten Underberg (uitstap naar Sanipass: boeken we dat best op voorhand of ter plaatse?)
  • 1 nacht JNB

Misschien een domme vraag maar kom je een supermarkt tegen als je van Lower Sabie naar Hlane NP rijdt? Volgens google maps zie ik weinig grotere dorpen of plaatsen onderweg.
Edit: gevonden, de Spar in Komati

antbear lodge in de Drakensbergen. bijvoorbeeld. erg mooi daar

Hallo

Ik neem aan dat je bij Crocodile Bridge het Kruger NP
wilt uitrijden richting Swaziland!
Dan heb je na een kilometer of 8 het plaatsje Komatipoort
en daar is een winkelcentrum met een flinke Spar supermarkt,
staat vanzelf aangegeven!

Aha, je had hem al gevonden!

Veel planplezier!

Oooh, ik krijg net bericht dat Berghouse & cottages toch nog plaats heeft :cheer:
Moet je kijken hoe mooi het daar is… The Berghouse and Cottages En het andere kan ik nog kostenloos annuleren, hehe, helemaal top!

Ik kan dus boeken bij berghouse, ze vragen om de helft over te schrijven (1440ZAR), geen probleem maar mijn bank rekent hiervoor 40€ ! Kosten aan. Belachelijk natuurlijk. Ik heb gemaild of ze me een PayPal verzoek kunnen sturen maar heb nog geen antwoord.
Zijn er nog andere manieren om kostenloos geld over te makennaaŗ ZA?

Ik zou ook wel eens willen weten hoe je kostenloos geld overmaakt naar Zuid Afrika :slight_smile:
Kosten gaan er altijd aan verbonden zijn, uiteindelijk gaat het over 2 verschillende munteenheden. Paypal is ook niet goedkoop (voor de ontvanger toch niet).

Wat er soms gedaan wordt is om een document met je creditkaart gegevens in te vullen die je dan gehandtekend terugstuurt waarmee ze dan geld kunnen afhalen. Maar hoe veilig dat is weet ik ook niet.

Als je kan boeken via booking of lekkeslaap, kost t je het minst denk ik.

Via Lekkeslaap weet ik niet, maar via booking.com geef je je creditcard details, maar wordt er in principe nog niet op voorhand betaald. Ik dacht dat je altijd achteraf het hele bedrag dient te betalen in de accommodatie zelf. Maar ik weet niet als het altijd zo is.

Kan je Bergville cottages boeken via 1 van beide websites?

Via lekkeslaap kan je daar boeken. Maar toen ik via die weg informeerde, lieten ze weten dat er geen plaats was. Toen nam ik rechtstreeks contact op met Berghouse en zeiden ze dat er toch nog plaats was, maar nu vragen ze om via overschrijven te betalen. Ik heb gisteren teruggemaild met de vraag om via een website of PayPal te betalen maar heb nog geen antwoord. Ik hoop dat hij snel antwoordt, want ik wil hier dolgraag logeren en wil zeker zijn van mijn reservatie. Ik heb de neiging om nog een mailtje te sturen maar wil niet opdringerig zijn… hehe.

Mbeya, is het nog in orde gekomen? Kan je uiteindelijk logeren in Bergville Cottages?

ja, gemlukkig wel! Ik kijk er naar uit, ziet er zooooo mooi uit daar :zon02:

Via je creditcard. Als ik boek voor mijn klanten, hebben ze geen bankkosten, dat is een extra service die ik bied.

Voor uitstap Sani Pass, wij verbleven in Himeville bij Albizia House, zij organiseren ook tours naar Sani Pass, wij hebben deze zelf gedaan.
http://www.albiziahouse-tours.co.za/albizia-house.html

Wees voorzichtig met booking.com en dergelijke aanbieders,
probeer zelf en rechtstreeks!
Vaak lijkt het of alle betaalbare kamers en accommodaties volgeboekt
zijn en er alleen nog dure beschikbaar zijn!
Bij rechtstreeks contact blijkt dat heel vaak helemaal niet te kloppen, alleen
de prijzen worden opgedreven!
Dus wees gewaarschuwd!

Veel planplezier!

intussen alles geboekt, ben heel blij met mijn planning en logeeradresjes!

CPT: airbnb, bij dezelfde host als vorig jaar, heel gezellige studio in Tamboerskloof
Nelspruit: ook airbnb, een cottage in een tuin, is maar een stopover dus niet zooo belangrijk
Graskop: 2 nachten Zur Alten Mine
KNP: 2 nachten Lower Sabie
Hlane NP: Ndlovu Camp (1 nacht)
St -Lucia: 2 nachten Ndiza lodge and cabanas
Durban: 2 nachten airbnb, een cottage in een tuin bij iemand
Underberg: 2 nachten J&B lodge
Bergville: 3 nachten Berghouse and cottages, Phezulu cottage!
JNB: nog 1 nacht, die heb ik nog niet geboekt, moet ik nog eens uitzoeken. We vertrekken terug naar huis op woensdagavond (vlucht pas om 23u). Ik wil die laatste dag nog naar het Apartheidsmuseum en Soweto. Al onze bagage zal dus in onze auto zitten. Laat je dan best de auto veilig bij een hotel staan en neem je de taxi of is het wel veilig genoeg om met je eigen auto te rijden. Wij reizen licht, dus alle bagage moet in principe in de koffer passen.

gewoon je spullen in je B&b laten en later ophalen. zo doen wij het. marben manor in Edenvale is een goed adres vlakbij het vliegveld. en goede kant van joburg.