3 weken domincaanse republiek spaan leren.. surfen en ik wil salsa dansen!

hoi

ik ben aan het kijken om ergens in november op vakantie te gaan voor drie weken. Ik wil graag ergens spaans leren, leren surfen en heel veel salsa dansen, want ik ben een salsa verslaafde in nederland. Kan dat in de dominicaanse republiek? en waar?

groetjes dian

In de Dominicaanse Republiek wordt door de Dominicanen niet veel salsa gedanst. De meeste mensen die in de animatie van een hotel zitten, kunnen het over het algemeen wel goed dansen.
Voor de salsa zal je het dan meer moeten zoeken in Santo Domingo.

Wat het salsadansen betreft zit ik eerder aan Cuba te denken, maar daar heb je ook weer veel Son. Zelf ben ik 2 keer in Costa Rica geweest en 4 keer in Colombia.
Colombia is niet echt en vakantieland, maar het is wel het land van de Salsa en de Cumbia, net als Costa Rica. Muziek hoor je in Colombia overal, op straat en in iedere winkel.
De beste Salsagroepen komen uit Colombia. Daar heb ik jaren geleden kennis gemaakt met de Salsa. Ben ook een salsafreak.

Naar Cuba zijn speciale vakanties met dagelijks salsales.

In Santo Domingo hoor je vooral veel merenque en bachata, overal op straat, vanuit de winkeltjes, rijdende auto enz.
Salsa heb ik daar ook wel gehoord, maar dan meer in de disco’s !!

Weet niet naar welke plaats/omgeving jouw voorkeur naar uitgaat, maar ik ben 3 keer daar geweest in de D.R. en vindt het echt een prachtig land :wub: !!

De meeste stranden zijn heel mooi en er is veel te doen qua watersporten.
Het zeewater is heerlijk …

Je kunt niet overal terecht met Engels, maar daardoor leer je sneller Spaans, dus dat is ideaal voor jou.
En in November is het daar heerlijk qua temperatuur !

Veel plezier toegewenst.

Groetjes

Heb even nagevraagd bij wat Cubagangers.

Kijk eens op dance4two.nl dan dans je gegarandeerd de hele vakantie, en Cuba is zeker de plaats waar je moet zijn om Salsa te dansen. In Holguin (stad met 300.000 inwoners) Daar heb je de bekende danstenten zoals casa de la music en casa de la Trova. Hier heb je op woensdag en zaterdag de avonden dat er veel te doen is. Verder zijn er dan nog diverse feesten, o.a gewoon op straat!

:cheer:In ieder geval is er een salsa congres 31 maart :cheer:

Staat bij mij in de planning om ook even langs DR te gaan tijdens mn reis :slight_smile:

Tip; Ga naar Las terrenas op het schiereiland Samana, daar kan je alles doen wat je zo leuk vindt, en is nog niet zo toeristisch!!!Mooiste plek op aarde , ben daar al 15 keer geweest!!!

Hoi salsa1,

Om echt salsa te leren zou ik niet speciaal naar de DR gaan.
Dé dansen daar zijn met name merengue (vooral voor de gegoede burgers daar) en de bachata (de ‘gewone’ mensen).
Allebei geweldige muziek en bijbehorende dansen!
Als je die leert voegt dat enorm veel toe aan je dansvocabulaire!
De bachata is echt heel gaaf. Op een vrij langzaam ritme dans je toch heel snel. Heel apart.

Een hele fijne vakantie toegewenst!