In welk land kan ik Salsa dansen?

Hoi!

Afgelopen jaar ben ik naar Puerto Rico geweest, hier heb ik leren dansen (Salsa, Merengue, Bachatta) en sindsdien is dit een grote passie van mij geworden.

Een droom van mij is om naar een land in Zuid Amerika te gaan waar ik heerlijk kan dansen en meer te weten kan komen over de Zuid Amerikaanse cultuur. Daarom ben ik opzoek naar een land in Zuid-Amerika waar ik het beste Salsa kan dansen?
'T liefst vlieg ik er met ong. 1,5 maand naartoe. >>> Ik ben daarom erg benieuwd naar tips en advies.

Dus mijn vraag aan jou:
**Welk land kun je me aanraden waar ik Salsa kan dansen?
In welk land zit dit 't meest in de cultuur? :wereld:
**

Ben erg benieuwd naar je antwoord, bedankt alvast voor 't mee denken!

Voor salsa? Of bachata en merengue? Voor die laatste twee ga je uiteraard naar de Dominicaanse Republiek! In Santo Domingo kan er prima gedanst worden :slight_smile:
Voor salsa behoort Colombia bijvoorbeeld tot de mogelijkheden, met Cali als de grote salsa-stad, maar natuurlijk is Cuba eigenlijk hét salsa land. Daar barst het ook van de mogelijkheden om les te nemen, je kunt zelfs complete dansvakanties boeken, met elke dag les.

Naast de genoemde suggesties zou ik ook Antigua in Guatemala willen noemen.
Misschien op het eerste gezicht geen voor de hand liggende salsa bestemming, toch is er een enorm aanbod van (voordelige) salsascholen.

met vriendelijke groet,
Spaanstalige Wereld

Er zijn gele goeie salsa scholen in COLOMBIA…en dan mn in Medellin en Cali. veelal spreken de instructeurs ook Engels!

Uitreraard kun je in Cuba,DR,Panama of Costa Rica ook heel goed salsa leren.
met andere landen heb ik geen ervaringen.

Trouwens in Florida (de USA) zijn ook tig goeie salsa scholen…

Peter Veldman
paraguay

hoi

ik heb salsa gedanst in costa rica, nicaragua en panama! super leuk! Ik ben in panama op bocas del toro geweest om te dansen en in nicaragua in de stad granada.

veel plezier!

dian