Spaans leren

Hallo,

Ergens rond februari wil ik misschien Spaanse les gaan volgen in de Dominicaanse Republiek. Heeft iemand hier ervaringen mee? Welke scholen zijn goed/leuk? En komen er veel mensen die alleen reizen? Wat is een beetje de gemiddelde leeftijd? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Lotte

Hoi Lotte, toevallig kom ik je berichtje tegen. Ik ga in februari spaanse les volgen in Santo Domingo. Kan je dus nog niks vertellen over ervaringen, alleen dat je via study travel dit kunt regelen. Op hun site kun je ook wat ervaringen lezen van mensen. En ik ga in ieder geval alleen!

hey!wat super gaaf dat jullie dit gaan doen!Ik begin in januari met Spaanse les (gewoon in Nederland) daarna heb ik ook de plannen om richting DR te gaan, om te gaan werken en wonen voor max 1 jaar! zizwa hoe wordt jou onderdak ed geregeld?dat is wel iets waar ik tegen op zie…dat je daar bent en geen onderdak kan krijgen!

Als je een taalcursus doet woon je bij een gastgezin, dus dat is gewoon geregeld. Ik ga wel al wat eerder en heb dan voor de eerste vier nachten een hotel gereserveerd, lekker relaxen, en daarna zoek ik wel wat, dat lijkt me niet zo’n probleem.
Als je nog niet weet wat je gaat doen op het moment dat je daar naartoe gaat zou ik gewoon voor een weekje ofzo een hostel/hotel reserveren en dan vanuit daar verder zoeken.

misschien handige site om alvast wat te leren:king:
http://www.spaansetaal.org/handigezinnen.html

Hoi allemaal,
Er is een groot verschil tussen spaans en de dominicaanse spaans van vandaag de dag, dan praten we voornamelijk over de straat spaans.
Voor de mensen die goed voorbereid willen gaan hier een handige site:

The Way Dominicans Talk / Dominicanismos
Introduction and Dictionary

Ze praten wat sneller op de DR en ze laten de -s- op het eind van woorden weg, net als in het zuiden van Spanje en de kust van Ecuador en de Galapagos eilanden.

Via Wereldwijzer app