Hi iedereen,
Ik ben van plan om m’n retourticket te boeken van 26 nov tot 18 dec naar Bogota.
Ik ben een vrouw van 28 en ik reis alleen. Dit heb ik ook in Costa Rica gedaan en is
mij erg goed bevallen. Tot nu toe heb ik onderstaand reisschema: Ik wil graag nog tussen Bogota en Medellin naar San Augustin (paardrijden), Cali voor salsalessen en Valle de Cocora, voor de rest hou ik heel erg van strand en havenstadjes dus daarom ook lang in Cartagena, dit zou ik dan ook kunnen combineren met eventueel Rosario Islands of San Andres vandaar aan het eind ook lang Cartagena.
Ik hoef niet per sé alle bezienswaardigheden te zien en ik vind het ook leuker om langer op 1 plek te blijven waar het bevalt.
Alleen de vraag is hoe zet ik San Augustin, Cali en Valle de Cocora (kan ik dit nog combineren met iets anders?) op de lege plekken in mijn reisschema en zijn er nog meer dingen die ik kan zien ‘on the way’
26 nov Amsterdam-Bogota
27 nov Bogota
28 nov Bogota
29 nov
30 nov
1 dec
2 dec
3 dec
4 dec
5 dec
6 dec
7 dec Medellin
8 dec Medellin
9 dec Medellin- Santa Marta
10 dec Santa Marta- Tayrona
11 dec Santa Marta-Cartagena
12 dec Cartagena
13 dec Cartagena
14 dec Cartagena
15 dec Cartagena
16 dec Cartagena
17 dec Cartagena-Bogota
18 dec Bogota-Amsterdam
Tickets zijn geboekt en heb het volgende reisschema nu opgesteld:
Ik twijfel alleen over 9 dec is dit wel haalbaar? Of moet ik hier een dag extra voor nemen.
Ik heb wel veel stranddagen want daar houd ik van.
6 dec nov Amsterdam-Bogota
7 dec Bogota
8 dec Bogota - Villavieja
9 dec Villavieja-Tatacao-San Augustin
10 dec San Augustin (paardrijden)
11 dec San Augustin-Cali
12 dec Cali
13 dec Cali (salsa)
14 dec Cali-Armenië-Salento
15 dec Salento (Cocora Vallei)
16 dec Salento-Medellin
17 dec Medellin (stad)
18 dec Medellin (Guatapé)
19 dec Medellin- Santa Marta
20 dec Santa Marta (Tayrona)
21 dec Santa Marta/Taganga
22 dec Santa Marta/Taganga
23 dec Santa Marta/Taganga
24 dec Santa Marta-Cartagena
25 dec Cartagena (Isla del Rosario)
26 dec Cartagena
27 dec Cartagena
28 dec Cartagena-Bogota
29 dec Bogota-Amsterdam
Wat een leuk schema! Voor tips voor de meeste bestemmingen kijk eens hier: Rondreis Colombia: start hier! Veiligheid, reisroutes en meer.
En als ik je nog een tip mag geven: je bent op 7 december in Bogotá en dan vindt er in heel Colombia een bijzondere traditie plaats, in de avond na zonsondergang. Las Velitas. Zoek een mooie plek in de stad waar dat gevierd wordt en verbaas je over dit prachtige moment. Ikzelf heb het een keer in Bogotá en een keer in Barichara gevierd. Hier lees je er meer over: Traditie in Colombia: de Nacht van de Kaarsjes - BESABINE. Probeer het echt niet te missen, want is heel bijzonder! Vraag evt in je hotel waar in Bogotá het het leukste is.