3 weken Australië in juni

Hallo wereldreizigers,

In juni vertrek ik voor 3 weken naar Australië; Sydney, Brisbane, Darwin.
In Darwin blijven we ongeveer 2 weken en zouden we wat willen rondtrekken (zelf rijden of met bus, daar zijn we nog niet helemaal uit). Ik ben op zoek naar tips, dus laat maar komen!

Groeten,
Agnès

Drie weken voor Sydney, Brisbane, Darwin is wel heel erg kort. Misschien kun je iets meer aangeven wat je bedoeling is, wat je wilt zien, doen en hoe je wilt reizen.

Vanuit Darwin zijn er genoeg georganiseerde tochten naar Kakadu.

Hoi Agnès,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Australieforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kun je je vragen stellen en ervaringen lezen van anderen.
Nou in Darwin kan je met een huurauto het volgende bezichtigen;in het zuidelijke gelegen Batchelor ligt het Litchfield NP
Dit park is vooral bekend vanwege z’n prachtige watervallen. Neem een verfrissend bad bij één van de talrijke watervallen. Veel van de watervallen liggen door de spray in een tropisch regenwoud. Interessant zijn ook de termieten heuvels, die allemaal in noord-zuid richting liggen.
Op zo’n 3 a 4 uur rijden van Batchelor vind je het unieke Kakadu NP,daar kan je eventueel een stop maken om de Fogg Dam te bekijken.
Indien je nog wat tijd over hebt Agnès,dan kan je nog altijd Ubirr Rock en Nouralangi Rock bezichtigen( indrukwekkende Aboriginal rotstekeningen)
In iedergeval wens ik je nog een prachtige vakantie toe in Australie Agnès!
Zoals gewoonlijk eindig ik mijn welkomsberichtjes met een leuke foto (Dove Lake:Cradle Mountain)

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQZ1h37ml3P_g2UUeD04poogH9xL1UyGk5w7bx9EDotT9PGErAf