Dag allemaal,
Wij (2 volw, kind 2,5 en 0,5 jaar) willen graag voor 3 a 4 maanden gaan rondreizen door Oost Canada met een camper. Periode mei-sept 2009. Ik zag tot mijn schrik dat reguliere verhuurbedrijven van campers niet aan korting voor lange verhuur doen. M.a.w: je betaalt de volle mep huur. Da’s voor die periode dus niet echt betaalbaar.
Ik begreep dat kopen ook geen aantrekkelijke optie is: qua verzekering, canadees rijbewijs ed. Het lijkt me ook een behoorlijk risico, want ik zou graag vooraf eea geregeld (dus gekocht?) willen hebben. Hoorde ergens dat leasen ook zou kunnen maar weet niet precies wat/waar.
Heeft iemand ervaring met huren/kopen/leasen van een camper voor zo’n periode? En wat de kosten dan ongeveer zijn? En welke organisatie dan geschikt is? Andere tips over type camper (rekening houdend met het jonge kindergezelschap
zijn natuurlijk ook van harte welkom!
groetjes,
Cathelijn
Zijn net terug van 4 weken Canada met kamper van Go-West die ons heel goed is bevallen, maar inderdaad erg duur en zeker voor zo’n lange periode niet te betalen. Wij hebben daar gehoord dat er verhuurbedrijven zijn die hun kamper met een terugkoopgarantie aan je verkopen als je in die tijd de kamper van bijv. Toronto naar Vancouver brengt, die kosten die je dan hebt zijn de afschrijving op de kilometers die je maakt en de benzine en dat scheelt aleen heel stuk met de reguliere verhuurprijzen. Het fijne weet ik er niet van maar mischien dat iemand op dit forum je verder kan helpen .
Wij hebben met onze 3 jonge kinderen een onvergetelijke vakantie gehad en zouden het liefst volgend jaar weer gaan, misschien dat een dergelijke goedkopere oplossing dit mogelijk maakt? Ik wens je in ieder geval veel succes met jullie reisplanning!:vak01:Groetjes, Marian
misschien moet je eens kijken of je niet een nederlandse camper kan inschepen!