Dit is de allereerste keer dat ik mij inschrijf op een forum. Ik ben gek op reizen en heb het in het verleden veel gedaan. Ben 2 keer 6 maanden op stage geweest in respectievelijk Bonaire en Madrid, Spanje. Ik heb een wereldreis gemaakt van 6 maanden naar Argentinie, Brazilie, Costa Rica, Mexico, Australie, Singapore, Maleisie en China. Ben op prachtige vakanties geweest in Zuid Afrika, Mexico, Cuba, Aruba, Bonaire, Bali, USA, Israel en ook veel binnen Europa. Nu heb ik een gezin en willen mijn vrouw en ik samen met onze tweeling van (tegen die tijd) 3,5 jaar 3 maanden ergens naar toe op reis. Onze zoon van 19 jaar komt ook nog een paar weken langs. Heel graag willen we een mooi huis of appartement huren met zwembad. In een leuke plaats waar genoeg te doen is. We vinden het leuk om contact te maken met de locals maar willen niet in ‘the middle of nowhere’ zitten. Dus in de buurt van een leuk dorp is wenselijk. We zitten nu te denken aan Playa del Carmen Mexico of anders naar Bali in Indonesie. Pipa in Brazielie trekt ons ook maar zeker weten doen we het niet. Australie lijkt ons ook gaaf maar we zijn bang dat het onbetaalbaar wordt als wij een beetje luxe willen… Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven over een mooie plek, een gaaf huis, leuek dingen om te doen. We willen dat het huis groot genoeg is zodat vrienden kunnen langskomen en blijven slapen zonder dat we elkaar in de weg zitten.
Hoi Sanvries,welkom op wereldwijzer!
Nou jullie hebben al aardig wat landen bezocht,las ook in je berichtje dat je plannen hebt om op vakantie te gaan naar Indonesie?
Op Bali zelf zijn de stranden van Sanur en Canggu een aanrader, twee vissersdorpen. Ook op Lombok, een eiland kleiner dan Bali en met minder toeristen, kan je nog echte onontgonnen stukjes strand ontdekken.
De omgeving van het kunstenaarsdorp Ubud is één van de mooiste van de wereld,heb ik me laten vertellen.
Je vindt er de prachtigste rijstterrassen die er door het zonlicht uitzien als blinkende spiegels, echt adembenemend.
De watervallen van Tiu Kelep en Sendang Gile in het nationaal park van de Rinjanivulkaan zijn niet te missen. Je kan ook een tweedaagse trektocht maken op de vulkaan.
Indien je nog met vragen zit Sanvries,dan kan je altijd een berichtje posten op het Indonesië Forum alsook op het Bali Reiscafé
Succ6 nog met de voorbereidingen van je reis,Sanvries!
groet,georgessiam.