Ik ben nieuw hier dus aangenaam…
Op dit moment studeer ik in Barcelona maar vanaf eind januari ga ik 3 maanden vrijwilligerswerk doen in Kaapstad en vervolgens wil ik gaan backpacken door Afrika.
Allereerst, Kaapstad:
Ik ga werken voor Habitat for Humanity en zal veelal in townships werken rondom Kaapstad. Ik zou graag een kamer willen huren voor 3 maanden in Kaapstad in een buurt waar het voor studenten/20-gers, leuk vertoeven is… kan iemand mij een indicatie geven van de prijs, van de beste wijk en op welke manier ik het best een kamer kan zoeken?
Voor mensen die ook in de periode februari-mei in Kaapstad verblijven, stuur me een berichtje, dan kunnen we een keer wat gaan drinken!!
Vervolgens, Backpacken in Afrika:
Mijn plan is om van Kaapstad naar Nairobi te reizen in ongeveer 2,5 maand. Ik besef echter dat het een enorme afstand is en zou dus graag informatie willen over of dit haalbaar is En of ik dan enigzins relaxed kan reizen. Ik wil in die periode ook de Kili beklimmen, de Victoria Waterfalls bezoeken en een wildpark tour doen dus daarvoor zal ik ook nogal wat tijd nodig hebben. Aangezien ik nog niet precies weet wanneer ik terug wil vliegen naar A’dam, heb ik alleen een heenticket geboekt naar Kaapstad. Is dit een probleem met het aanvragen van een visum? (ik wil idealiter mijn terugvlucht boeken wanneer ik in de buurt kom van Nairobi)
Wat zeggen jullie verder over de veiligheid van het zelfstandig backpacken door Afrika, ik ben 22 jaar en zeg tegen mijzelf dat wanneer ik mijn kop erbij hou, dit wel moet lukken maar sta open voor suggesties…
O ja, het aanvragen van visums voor de landen waar ik naartoe wil reizen, kan ik die ter plekke aanvragen of moet ik die in Nederland aanvragen?
Zo ja in Nederland, ik ben rond kerst terug uit Barcelona en heb dan dus een maand in Nederland om die visums te fixen, is dit voldoende of moet ik hier al een begin maken?
Ben benieuwd naar jullie reacties & alvast bedankt voor de wijsheid!
1x google doet wonderen:wacko: Ik heb zojuist gepost over de veiligheid van het backpacken in Zuid-Afrika in een andere thread dus misschien dat je daar even kunt kijken.
Met alleen een enkele reis zijn ze niet blij bij de immigratie in Kaapstad.
Dat levert dus problemen op.
Je kunt de terugreisdatum vanuit Nairobi toch open laten? Op een later moment vastzetten op een datum. Dan heb je in ieder geval een retourticket.
Verder is een retour vaan ongeveer net zo duur als een enkele reis. Dus…
Visum: let ook op - toeristenvisum voor Zuid-Afrika is maximaal 3 maanden geldig. Wil je een langere geldigheid, dan moet je een visum in Nederland bij Zuid-Afrikaanse ambassade regelen. En ze zullen bij aankomst idd erg moeilijk doen als je geen retourticket hebt… Een retourvlucht met een open datum (of mogelijkheid tot wijzigen) is dan idd slimmer én vaak ook stukken goedkoper.
Reizen door zuidelijk naar oostelijk Afrika al backpackend zal wellicht wel gaan alhoewel ik er zelf absoluut geen voorstander van zou zijn. De afstanden zijn dermate groot, het openbaar vervoer in zuidelijk Afrika vaak dermate slecht en qua veiligheid is backpacken / liften zeker niet overal aan te raden. Wellicht dat je er wat treintrajecten e.d. in kunt verwerken? Of Greyhound bus of vergelijkbare organisaties? Ik zou me daar in elk geval wat meer in verdiepen.
Wel lekker relaxed dat je zo lang de tijd hebt. Geniet alvast van alle voorpret.
Het verlengen van een normaal toeristenvisum van 3 maanden is in Zuid Afrika erg simpel.
Je kunt dan tot 6 maanden blijven.
Ga daarvoor niet naar Home Affairs in een grote stad maar zoek een kantoortje in een kleine plaats.
Er zijn er veel van. B.v. in Malmsbury (50 km noord van Kaapstad).
Dat is binnen een dag geregeld.
Hoi,
Ik ben van plan om in maart een taalcursus te gaan doen in Kaapstad (3 tot 4 weken). Ben wel een stukkie ouder dan jij, maar een keer iets drinken lijkt me gezellig!
Groetjes Suzan
In je bericht heb je het erover dat je wilt gaan reizen van Kaapstad naar Nairobi. In middels is dit bericht alweer bijna 2 jaar oud en vroeg mij af of je deze reis ook echt gemaakt hebt?
Zo ja hoe heb je gereisd? vervoers middelen etc. maar ook via welke landen? Ik wil namelijk rond december precies dezelfde reis gaan maken, alleen heb ik hier 4,5 maand voor in gepland.
Ik ben al eerder in Afrika geweest (Malawi, Tanzania) Het gaat mij dan ook voornamelijk om de eerste landen, Zuid afrika, mozambique, botswana, namibie? Ik weet neit precies hoe je gereisd heb
Maar zou graag je ervaring willen horen!