3,5 weken Caribbean

Beste reizigers!

Wij, 3 dames van 35 jaar, willen graag 3,5 weken naar de Caribbean! Maar…we hebben geen idee wat nu de beste keuze zou zijn en wat de mogelijkheden zijn qua reizen. Barbados, Tobago, Antigua, Anguilla, Jamaica spreken ons aan maar 1 van ons is bang dat er weinig meer te beleven valt dan strand. Cuba en Guatemala als “hoofdlanden” en vanuit daar 2 eilanden bijv zou een optie kunnen zijn, ware het niet dat je dan behoorlijk heen en weer aan het vliegen bent. Omdat we vrij avontuurlijk ingesteld zijn, zijn we op zoek naar een mooie combi avontuur, cultuur, natuur en rust op prachtige stranden. Alle tips zijn welkom!

Tobago, Antigua en Anguilla zijn behoorlijk klein en dus beperkt in de mogelijkheden. Er komen veel cruise schepen en daardoor zijn deze eilanden soms nogal overspoelt met toeristen. Het lijkt me lastig om zo veel verschillende kleinere plekken te bezoeken maar toch heel vrij te zijn (en dus niet op zo’n boot te stappen). Hier heb ik dus geen tips voor. Over Cuba heb ik veel positiefs gehoord, je kunt ook nog denken aan Puerto Rico als eiland om vandaan te vertrekken. Jamaica kan leuk zijn, maar kan ook tegenvallen (criminaliteit & overlast), verschillende ervaringen over gehoord.
Veel succes met het plannen van deze complexe maar erg boeiende reis.

Thanks voor je reactie! Yes, ik was er inderdaad al bang voor wat de kleinere eilanden betreft…En ook wat betreft criminaliteit op Jamaica. Puerto Rico ben ik zelf al een keer geweest en vond ik super. We zullen eea eens gaan bekijken en zien wat de mogelijkheden zijn!

hallo,

ge bijvoorbeeld naar st vincent en vandaaruit naar de omringende eilanden,barbados is wat meer geciviliseerd en minder ruig maar het is maar wat u zoekt.
er is altijd wel iets te doen daar en zeker als u van de natuur houd.
natuurlijk is het strand ook best vertoeven.
en als u van zeilen houd dan neem bv een meerdaagse zeiltrip met rick more van cefistecate lady [sorry spelling niet goed]
gr evert

Ga naar Sint Maarten! Het lijkt een klein eiland, maar het bruist als de neten!

Ik ben daar nu een half jaar en ga in juli voor een maand naar Cuba.

Vanaf sint maarten zit je zo op: Anguilla, St. Barth, Saba en sint Eustatius. Wil je verder dan zijn alle eerder genoemde eilanden (hispanolia, cuba, puerto rico, jamaica, britse maagden, st vincent, st kitts, newis, barbados)…kijk liever op google maps :-)!

Via Wereldwijzer app

hallo, mischien kun je wat voor me doen daar,
ik probeer wereldwijd de burton te promoten,heb er net een paar overgestuurd naar Barbados en st vincent.
bekijk de site op googel, burton car company uit zutphen en mail me op mijn eigen e mail retour,trabiman@ Hotmail.com
mischien kunnen we nog wat wagens verkopen of verhuren,zoek wel een financier of je moet het zelf bekostigen.
maar in de verhuur zijn deze wagens perfect en dus rent a vintage classic car,hij is geschikt voor zoute omgeving en roest niet heeft ook een galvano onderstel en geen waterkoeling en een zeer goede vering, dus kan zowel op asfalt als ook op onverharde wegen.
gr evert.