3,5 week Maleisie

Beste mensen,
Ik ben van plan om half augustus ongeveer 3,5 naar Maleisië te gaan. Ik ben er nog nooit geweest en ga alleen (vrouw, 25 jaar). Ik heb wel wat geld te besteden en wil dan ook niet heel budget gaan reizen. Hieronder een opzetje van mij route:
Vliegtuig: Amsterdam – Singapore
Singapore (2 dagen wennen)
Vliegtuig: Singapore - Borneo
Borneo (4 dagen)
Vliegtuig terug Borneo - Singapore
Door naar Melakka (2dagen)
Kuala Lumpur (3dagen)
Cameron Highlands (1 of 2 dagen)
Penang (2 dagen)
Taman Negara (1 of 2 dagen)
Een bountyeiland aan de oostkust ( Perhentian, Redang en Tioman) (4 dagen)
Vliegtuig: Singapore – Amsterdam
Een aantal vragen voor jullie:

  • Is deze route te doen in 3,5 week?
  • Zijn er nog dingen die ik, naast Borneo, echt niet moet missen in oost-Maleisië?
  • In deze route zit Langkawi niet, mis je daar veel aan?
  • Zouden jullie iets wisselen in deze route? Ik ben nog nooit in Maleisië geweest, maar misschien is er tussen bepaalde gebieden een slechtere verbinding en zou een andere indeling beter zijn?
  • Wat ik ook nog dacht, misschien Taman Negara overslaan (ik las hier en daar dat het wel een beetje hetzelfde is als Borneo (minder zelfs)) en ergens aan de westkust een bountyeiland pakken. Dan kan ik Langkawi eventueel meenemen.

Thanks!!

Ik vind dat je vrij veel wil zien in 3,5 week. Houd er rekening mee dat reisdagen best lang kunnen zijn.

Ik vind je route niet helemaal logisch. Ik zou zelf niet vanuit Singapore naar Borneo vliegen, maar vanuit Joroh Baru net over de grens. Met air Asia is dat vaak stukken goedkoper.

Daarna zou ik niet terug vliegen naar het zuiden van schiereiland, maar naar het noorden (bv. Penang, eiland in het oosten). De scheelt je aardig wat uren in de bus.

Je tijd in KL vind ik waf kort. Als je slechts een paar hoogtepunten wilt zien kan het natuurlijk wel.

Ja ik kan denk ik beter meer goed zien dan alles snel. Nieuw plannetje:

Vlucht: Amsterdam - Singapore
Singaporte (3 dagen)
Vlucht: Singapore - Borneo
Borneo (6 dagen)
Vlucht: Borneo - Singapore

Dan wellicht een vlucht van Singapore naar Penang of Langkawi en terug naar beneden langs westkust (Penang 2, Cameron High 3, KL 4, Melaka 3, Singapore 1).
Of zouden jullie dan van Singapore naar Langkawi gaan en daar een vlucht terug nemen?

Zie mijn post hierrboven:

Ik zou kiezen voor Singapore - Borneo - Langkawi (of Penang, of iets anders in het noorden/noordoosten) en dan overland terug naar Singapore. Gewoon zo min mogelijk vliegen.

Ik ben momenteel in Maleisië en wil nog naar Langkawi! Zoek een reisgenootje nog!!

Ik kan me voorstellen dat je wil eindigen op een eiland. Langkawi vond ik leuk. Kun je geen vlucht nemen vanuit Borneo naar KL?
KL vond ik leuker dan Singapore. Ik weet niet hoe laat je daar aan komt en moet bijkomen maar ik zou meer tijd besteden aan KL dan Singapore.
Taman negara is wel weer een leuke afwisseling als je door Maleisië reist en te combineren met Cameron. Van Malakka kan je evt nog een dag afhalen als je er ergens 1 te kort komt.