3-4 weken rondreis Borneo- Singapore - Maleisie

Mijn vriend en ik willen 3-4weken rondreizen in Borneo, Maleisie en Singapore. Alleen zijn we nog niet zeker over onze route. Wat vinden jullie ervan…iemand tips??

1. Aankomst in Kota Kinabalu
  2. Kota Kinabalu
  3. Kota Kinabalu.
  4. Tabin Wildlife Reserve
  5. Tabin Rainforest
  6. Sepilok Forest Edge Resort
  7. Sepilok.
  8. Sepilok Orang-Utan en Sukau
  9. turtle eiland
  10. turtle eiland
  11. Sukau
  12. Sandakan
  13. reizen/vliegen
  14. singapore
  15. singapore
  16. malacca
  17. malacca - kuala lumpur
  18. kuala lumpur
  19. kuala lumpur- carmeron highlands
  20. carmeron highlands- penang
  21. penang
  22. penang-langkawi
  23. langkawi
  24. langkawi
  25. terugvlucht

Is dag 6 tot 8 de kinabatangan rivier en dan aan het einde Sepilok? Want meer dan een uur of 2 heb je niet nodig in Sepilok, ook snap ik dag 11, Sukau niet helemaal. Na de kinabatangan en sepilok zou ik naar turtle island gaan en dan daarna direkt vliegen naar Singapore. Dan zou je zelfs nog 2 dagen overhouden.

Eens met GREAEA… Sukau is niks te beleven, evenals in Sepilok (behalve dat je daar het sepilok orangutan rehabilitation centre hebt). Sandakan is een plek die je moet mijden. Het is er smerig, zonder bezienswaardigheden. Wat dat betreft zou ik het alleen als evt overnachting gebruiken om de volgende dag naar de Kinabatangan rivier te gaan.

Kota Kinabalu kun je je wel een paar dagen vermaken, met name met het bezoeken van het national park (1 a 2 dgn) en de eilandjes voor de kust (1-2 dgn). Tabin Wildlife reserve ben ik niet geweest, evenals Turtle Island.

Ik zou zeker aanraden om enkele dagen de Kinabatangan rivier te bezoeken. Dit heb ik zelf in de Kinabatangan nature lodge gedaan, hetgeen goed beviel. 2.5 dag waarin je veel boottochtjes maakt om mn apen en vogels te spotten. Als je geluk hebt zie je dwergolifanten en orangutans.

In de Cameron Highlands kun je je zeker een volle dag vermaken. Denk aan het bezoeken van de theeplantages en het mossy forrest.