3/3,5 week Bolivia. Cuzco erbij betrekken?

Wij zijn van plan 3/3,5 week naar Bolivia te gaan. Aankomst in Santa Cruz staat eigenlijk vast i.v.m. de geringe hoogte, van daaruit willen we (over land) het land ontdekken, in grote lijnen loopt de route wrs via Sucre, Potosi, Uyuni, naar La Paz en Titicaca. Ook willen we jungle/NP gaan bezoeken. We zitten enkel nog in onze maag of we vanaf Titicaca door moeten reizen naar Cuzco in Peru met het oog op toch misschien maar wel Macchu Picchu, of dat we het bij Bolivia moeten houden en moeten vertrekken vanuit La Paz of misschien wel terugreizen naar Santa Cruz.

I.v.m. het vooruit boeken van een retourticket moet de keuze vooraf gemaakt worden en dat maakt het wat lastig natuurlijk.

Kan iemand ons hierin adviseren?

thnks!

Hi Sharpsides,
Een ding weet ik zeker je zal keuzes moeten maken. Als je 3,5 week hebt voor Bolivia, dan is dat al vrij kort, maar als je ook nog overweegt om naar Machu Picchu te gaan dan zie je alles half of je hebt geen tijd om te genieten.
Ik moet wel zeggen dat Machu Picchu en Cusco echt super gaaf zijn, zeker als je geinteresseerd bent in de Inca cultuur. Verder is Cusco ook echt een gezellige plek om te verblijven.
En toch, als je ervoor kiest om naar Bolivia te gaan, kun je daar misschien beter blijven. Het is een topland om doorheen te reizen. Met mooie mensen. Je kan een mooi rondje maken met Uyuni, Sucre, Potosi, La Paz, Titicaca en ergens moet je er dan ook nog jungle/ NP in verwerken. Wat ook leuk is om heen te gaan, als je van (pre) Inca cultuur houdt is Tiwanaku. Zeker op 21 juni is het heel speciaal. Dit ligt een paar uur reizen bij La Paz vandaan.

Ik zou er voor kiezen om dan een volgende reis naar Peru te maken. Ook dat is een prachtig land waar je makkelijk voor langere tijd rond kan reizen.

Groet,
Wendy