28-06 t/m 21-07 Reisschema en tips Rondreis Thailand

Hallo allemaal,

deze zomer ga ik met mijn vriendin voor t eerst naar Thailand. We hebben er ongelooflijk veel zin in en hebben al een bepaalde rondreis in ons hoofd. We zijn alleen heel erg benieuwd of het te doen is qua reistijd en haalbaarheid. Ook hebben we nog wat gaten in ons reisschema en vullen deze in nadat we veel tips/adviezen hebben gehad.

vr 28-06: AMS-Bangkok
za t/m zo: in Bangkok
ma 1-07: naar Kanchanburi, daar rondkijken en slapen op de Kwai
di 2-07: rit dodenspoorlijn heen / Nam Tok/ en rit terug naar Kanchanburi, daar overnachten op de Kwai
woe 3-07: Kanchanburi naar Ayutthaya, daar overnachten
do 4-07: Door naar Lopburi en dan terug Ayutthaya, daar overnachten

van vrijdag 05-07 t/m maandag 08-07 hebben we nog wat vrije ruimte. Iemand tips om dit in te vullen. Maandagavond 08-07 moeten we in ieder geval in Bangkok zijn, omdat we dan de volgende dag 09-07 s’ ochtends vroeg een vlucht hebben naar Phuket. We dachten er aan om in die dagen voordat we naar Phuket vliegen misschien een bezoek te brengen aan Ko Samet. Is dit de moeite waard? Of hebben jullie hele andere aanraders??

di 09-07: Bangkok- Phuket met Airasia

op zaterdag 20 juli hebben we om 16.00 u een vlucht vanaf Nahkton si Tammarat terug naar Bangkok, ook met Airasia.

We hebben dus 1,5 week om Phuket, Kho Phi Phi, Krabi, Ko Samui etc te verkennen. We vinden het alleen heel erg moeilijk om hier een goed schema in te maken. Hoeveel dagen moet je minimaal uit trekken voor bijv Phuket, hoeveel dagen voor Phi Phi…

Hopelijk kunnen jullie hier ons een beetje mee op weg helpen? :wereld:

Alvast super bedankt.

groetjes Wiebe

op zondag 21 juli vliegen we om 23.55 vanaf Bangkok terug naar Amsterdam.

Hee Wiebe,

Je schrijft: We hebben dus 1,5 week om Phuket, Kho Phi Phi, Krabi, Ko Samui etc te verkennen.

Het is verstandig om te kiezen voor of de Andamaanse kant (Phuket, Krabi, Phi Phi) of de andere kant (Ko Samui ea)
Het kan wel allebei, maar feit is dat je dan een reisdag kwijt bent, tenzij je vliegt van Phuket naar Samui.
Verdiep je even in de materie, en geef aan wat je PER SE wilt zien

Indien je elk strand van Phuket wilt ontdekken, ben je minstens een week zoet. Met Krabi een halve week.
Khao Sok ben je in je schema nog vergeten, maar die zou ik zeker niet overslaan. Phi Phi zou ik persoonlijk als dagtocht doen.

Hans.

Hoi Hans,

bedankt voor je reactie.

Als we zowel Phuket, als Khao Sok, Phi Phi, Krabi gezien willen hebben is onderstaand misschien handiger?

di 09-07: naar Khao Sok
do 11-07: Phuket
vr 12-07:Phuket
za 13-07: Dagtocht naar Phi Phi, daar overnachten
zo 14-07: Door naar Krabi
ma 15-07: Krabi
di 16-07: Krabi-Ko Samui vliegen
woe 17-07: Ko Samui
do 18-07: Ko Samui/ of naar Ko Pha Ngan
vr 19-07: vroeg van Ko Samui - naar Natok si Tammarat
zat 20-07: 16.15 naar Bangkok
zo 21-07: 23.55 terug naar AMS

wat vind je hiervan? haalbaar? Zie je adviezen graag tegemoet!

groetjes Wiebe

Als ik jullie was zou ik koh samui eruit laten en gaan voor een ander eilandje aan de andamankust zoals hoh lanta of misschien koh lipe.

bedankt voor je reactie.

Denk ook dat we dat toch maar doen, we beperken ons tot de andamese kust. Is de rest van de planning goed te doen? Zou het haalbaar zijn om van 5-07 t/m 08-07 Ko Samet aan te doen, we zullen die 5e vertrekken van Ayutthaya. De 9e vliegen we naar Phuket.

groetjes Wiebe

Hee Wiebe,

Het is duidelijk merkbaar dat je de reistijden en -afstanden wat onderschat. Je zult met je huidige schema meer gaan reizen, dan dat je op een plek bent, en ervan kunt genieten. Martine zet je al enigszins op het goede spoor.

Vanuit Krabi is Nakhon Si Thammarat al een busreis van vier uur. Vanuit Ko Samui zal het bij elkaar zo’n zes-acht uur zijn.

Ik zou zeggen: Je tijd verdelen over Khao Sok, Phuket, Krabi, en zo kort mogelijk op Phi Phi zijn, op Phi Phi kun je goed slapen, maar dan moet de portemonnee echt open. Er zijn veel klachten over gehorige budgetkamers, en die beginnnen pas rond 800 baht ?

Hans.

Is haalbaar, maar waarom niet van Ayutthaya een paar dagen naar Khao Yai National Park ? Eilanden/stranden zie je wel genoeg tijdens je reis, dus ik zou voor Khao Yai kiezen.

Bedankt voor de tip!!

Op wat voor manier en hoe lang duurt de reis van Phuket airport naar Khao Sok?

Mijn tip ook!! Beter een plek minder zien dan alleen maar onderweg zijn!

Het reizen is vermoeiend en je moet elke keer weer inpakken terwijl je het net naar je zin hebt.