25 dagen PERU en BOLIVIE in juli

Dag Iedereen,

Ik wil graag met mijn vriend in juli ongeveer 25 dagen een rondreis maken door Peru en Bolivia. Dit zal voor mij mijn eerste backpackreis worden. Nu heb ik al wat opgezocht en heb een lijstje van de dingen die ik zeker wil zien. Gezien de lange busritten wil ik hier en daar een vlucht inlassen om zo wat tijd te winnen.

mijn lijstje:

• lima
  • (nazca, nog niet zeker)
  • arequipa
  • colca canyon
  • puno
  • boottocht over titicacameer
  • la paz
  • rurrenabasue (jungletocht, andere voorstellen zijn ook welkom)
  • uyuni
  • laatste dagen willen we op een rustig plaatsje (liefst aan het strand) nog een paar dagen genieten van de rust, ik dacht aan Tumbes, maar ook hier zijn voorstellen welkom
  • terug

Ik vind het nogal een volgepropt programma en vrees dat wij enkele dingen moeten laten vallen. Wat vinden jullie van deze route? Wat zouden jullie anders doen?

groetjes

Op zich goed te doen in die tijd, vooral omdat je Cuzco (en Machu Picchu) niet in je lijstje hebt staan… Je moet alleen wel terug van Uyuni naar Lima. La Paz - Uyuni zou je heen en weer kunnen vliegen. Naar Rurrenabaque zou ik ook vliegen, bijzonder mooie vlucht trouwens van de Andes naar de Amazone. Ook zou je terug van Juliaca (bij Puno) naar Lima kunnen vliegen. Tumbes ligt een heel eind uit de richting, maar het is er waarschijnlijk wel zonnig. In het midden en zuiden van Peru is het in juli aan het (toch al niet zo bijzondere) strand vrijwel altijd bewolkt en ook tamelijk fris. Andere optie zou zijn om in Huacachina (bij Ica) een paar dagen te relaxen. Gegarandeerd 100% zon, overdag aangename temperaturen en ook een mooie locatie: oase tussen de zandduinen, hostels met zwembaden en palmbomen. Andere optie, beter dan het strand, is Coroico, op 3 uur van La Paz, tussen de Andes en de Amazone. Prachtige omgeving, groen, warm en zonnig in juli.