Hallo, wij zijn van plan om de 25 daagse reis van Fox naar Vietnam :chin: te boeken
met vertrek op 2 December.
heeft iemand hier al ervaring mee, of heeft iemand tips voor ons voor een rondreis door Vietnam
en hoe is het weer daar in December, is dit een goede tijd voor een rondreis.
alle tips zijn welkom.
Ik heb mijn eerste ervaringen met Viet Nam ook op gedaan via een reis met dit reisbureau; beste van Viet Nam 21 dagen, individueel.
Dit was bijna in jouw periode november / december.
Dit was ons prima bevallen en hebben ons toen nog wat meer in Viet Nam verdiepten besloten het jaar erop weer terug te gaan om nog meer van het land te zien.
Het was wel grappig dat gelijk met onze reis, ook een groepsreis startte ( 21 dagen beste van Viet Nam ), dus we kwamen deze mensen veel tegen onderweg.
Deze mensen vonden het de reis helemaal geweldig, maar er waren wel wat minpuntjes die ze ondervonden; maar waren toe te schrijven aan een groepsreis.
bezoeken excursies
Zij hadden iemand in de groep die overal in gedesinteresseerd was, en dus ook overal lang bleef hangen en veel vragen stelde.
Betekende dat ze bijna altijd heel laat in hun hotel arriveerde. Ook stond de groep al lang en breed bij de bus, dan kwamen zij er pas aan.
Ook hadden sommige moeite met de fooien/etens pot.
Dit betekende dat ze altijd bij elkaar moesten zitten bij lunches en niet a la carte konden eten wanneer ze andere lekkere dingen op de kaart hadden zien staan. De lunches waren gekozen door de reisorganisatie, dus eten wat de pot schaft.
Omdat we veelal gelijktijdig in hetzelfde restaurant lunchte en wij wel a la carte aten zagen ze dat en als voorbeeld.
Wij hadden Gamba’s en zij kregen een bord nassie om het een beetje duidelijk te maken.
Later bleken we net zoveel geld te hebben moeten betalen voor de lunches en tips; dus wij a la carte en zij "eten wat de pot schaft ".
Omdat het drinken niet uit de pot kwam was het een heel gedoe ( was een grote groep van 30 man ) om dit af te rekenen.
Heb ook afgelopen januari met mensen afgesproken die dezelfde reis hadden gemaakt en een paar dagen Mui Nee er bij hadden geboekt, die het helemaal geweldig vonden, een hartstikke leuke groep hadden en het voor herhaling vatbaar vonden.
Dit even over het reizen in een groep
Reistijd
Omdat ik al diverse malen ook in deze periode in Viet Nam ben geweest, kan ik je zeggen dat dit een goede periode is.
Je alleen de kans dat je vanaf Vih tot zeg Hoi An wat minder weer hebt, maar dan is het nog altijd zo rond de 20 a 25 graden, maar met wat meer kans op regen.
Maar vanaf Hoi An wordt het steeds warmer en nemen de regenkansen af.
Nog even over het verplichte diner tijdens kerst, want daar heb je ook mee te maken.
Er word bij diverse hotels inderdaad een verplicht bedrag gevraagd wanneer je in deze periode daar verblijft, of nu wel of geen gebruik daarvan gaat maken.
Maar bij vele hotels is het niet verplicht of onderhandelbaar.
Dan betaal je dus voor het diner wanneer je daar gebruik van wilt maken en anders niet.
Zag bij Fox bijv. Victoria Can Tho en verplichte bijdragen van 68 euro pp voor 24 -12.
Ik heb daar 2 x verbleven op 24-12 en ben nog nooit verplicht om dit bedrag te betalen wanneer ik ergens anders wou gaan eten.
Dus kom je in een hotel terecht waar de tourleiding je verplicht om een bedrag te laten betalen voor het diner en je hebt er geen zin in, vraag dan even na bij andere gasten of bij de receptie of het een verplichting is om dat bedrag te betalen.
Zoniet en wilt ergens anders naar toe, zou ik niet betalen.
Zou wel een foto maken van de reclame uitingen voor dit diner waar staat dat je het kan boeken en geen verplichting is.
Vaak ligt er reclame voor dit diner in je kamer met de prijs erbij en kan je dit laten zien aan de gids.
Staat hij op de voorwaarden en je hebt dit bewijs , betaal dan onder protest en geniet dan verder van je vakantie, en eem thuis contact op met Fox.
Ben er zeker van dat ze eieren voor hun geld kiezen ipv slechte reclame op internet en je het geld terug betalen.
Laat hier even bij
gr.
Ton.
Even een kleine correctie
Dit
Zij hadden iemand in de groep die overal in gedesinteresseerd was
Moet natuurlijk zijn
geïnteresseerd,
zijn.
gr.
Ton.