24oktober tot 24november 2013

Hallo,

Vertrek 24 oktober vanuit Brussel om op 25 oktober 15:15 uur aan te komen in Jakarta.

Op 24 november zou ik dan weer om 00:25 vertrekken in Jakarta om om 13u25 in Brussel aan te komen.

Ik ben een 30-jarige alleenreizende backpacker die niet per se te toeristisch wil reizen, maar hiervoor ook niet de plekken die de moeite waard zijn hiervoor ga mijden  ( kom wel liever op authentieke plekken dan supershoppings)

Het interessantste, meest uitlopende traject lijkt mij om vanuit Jakarta de trein te nemen en op verschillende plekken te stoppen ( waar ben ik nog aan het uitzoeken), erna oversteken naar Bali om dan misschien nog een eiland en/of Komodo te bezoeken (tips altijd welkom)

Ben nu al enkele dagen aan het surfen op het internet maar heb nog enkele vragen die ik liever specifiek beantwoord zou zien:

Regenseizoen: heb al begrepen dat dit in het algemeen wel mee valt, maar weet iemand of ik sommige plekken misschien beter kan mijden? Ipv Java/ Bali/ … Misschien beter Java/ Sumatra?

Feestdagen: heb ergens gelezen dat er tijdens mijn verblijf een vijftal feestdagen zijn. Ligt alles dan volledig stil? En heeft er misschien iemand tips of het de moeite is om in de mate van het mogelijke tijdens een bepaalde feestdag op een bepaalde plek te zijn? (Kwestie van optocht of evenement en dergelijke?)

Vlucht: aangezien ik de nacht van zaterdag op zondag terug vertrek in Jakarta, weet er iemand of binnenlandse vluchten snel afgelast worden? (Regenseizoen) en moet ik hierdoor rekening houden om misschien vroeger terug te keren of misschien zelfs de reis omgekeerd maken en eerst de eilanden te doen?

Kiten: heb ooit eens twee weken kite-les gevolgd en zou dit misschien nog wel eens willen proberen, weet iemand misschien een leuke kite-spot voor een beginneling?

Couchsurfing: heeft er iemand ervaring met couchsurfing in Indonesië? Heb er al goede ervaringen mee gehad in Europa, maar bvb in Venezuela wordt het gebruikt als datingsite. Een antwoord hierop zou ook wel leuk zijn :relaxed:.

Indien je nog meer tips en raad kwijt wilt, zijn deze altijd welkom.

P.s. Weet dat sommige vragen reeds beantwoord zullen zijn elders op het forum maar het feit dat ik deze nog eens stel wil zeggen dat ik naar een recentere ervaring vis of vraag en dat het me misschien nog niet duidelijk genoeg is 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en hoop dat ik na m’n reis m’n ervaringen ook met jullie zal kunnen delen 