24 uur in swingend TOKYO-feestbeesten!

Gratis dagblad METRO van vr. 26/3/10 had een artikel over de beest uithangen in Tokyo-met vele tips. En veel daarvan zijn op dit forum nog niet rondgepapagaaid-dus ze schijnen echt origineel en blijkbaar ook niet afkomstig van een onzer correspondenten aldaar.
Ik citeer er enkele:
drinken in de skyscraper, de New Yorkbar of de park Hyatt-vooral aardig als de son gaat sakke en alle lichten aangaan. zal wel niet cheap-cheap zijn daar.
LIsten: to JP underground DJs. Join de clubkids in AIR in DaikanYama of underground WOMB in Shibuya. Of willekeurig een KaraOke-bar (tja-this is Asia.)
DO; rent-a-bike, wees zo NL als het kan en rij rond op een fiets. mag ook op de stoep.
Aandoen: alles, en rondkijken. Tyo schijnt het ultra-hip-in-cult-design, zoals Comme des garcons (hoe lang bestaat dat al??). Hoewel ik me toch vooral allemaal dezelfde pakken aanhebbende salarymen en offith-ladies kan herinneren. Zelfs die o-zo-ultra-in-hip doende pubers in Harajuka op zondag mogen vooral niet uit de toon vallen en hetzelfde uniform aandoen. Wel mogen de LuisVuitton (carton) tassen nep zijn.
Geen woord over de Japanese pancake (nee, niet de okonomy-yaki, ‘‘pizza-imitatie’’ maar de plakken kots op de perrons van de salarymen na hun door de baas verplcihte avondje stappen.

Bedankt voor de tip.

Hier de link naar de krant:
http://www.readmetro.com/show/en/MetroHolland/20100326/16/1/