21 daagse rondreis vanuit Las Vegas?

Hallo,

In juli 2011 willen wij 3 weken naar het westen van amerika.
We hebben inmiddels een reisschema (volgens mij komt de basis van dit reisschema oorspronkelijk van dit forum). Ik zou graag jullie reactie willen. Een aantal vragen die ik nog heb:

-Is het schema niet te ‘stressig’?
-De laatste dagen in LA niet te lang? Of kunnen we ons hier ook
gemakkelijk een dagje/halve dag aan het strand vermaken?
-Waar op de route kunnen we raften op de colorado river? Lijkt ons geweldig.
-We zijn nog niet zeker of we de reis in deze richting moeten maken, of in tegengestelde richting. Pro’s en con’s?

11-07
Aankomst Las Vegas
12-07
Las Vegas - Grand Canyon
13-07
Grand Canyon
14-07
Grand Canyon – Monument Valley
15-07
Monument Valley – Page
16-07
Page
17-07
Page – Bryce
18-07
Bryce – Zion
19-07
Zion NP
20-07
Zion - Las Vegas
21-07
Las Vegas
22-07
Las Vegas – Lone Pine
23-07
Lone Pine – Yosemite NP
24-07
Yosemite NP
25-07
Yoseminte – San Francisco
26-07
San Francisco
27-07
San Francisco
28-07
San Francisco – Cambria (Moonstone Beach)
29-07
Cambria – Los Angeles
30-07
Los Angeles
31-07
Los Angeles

01-08 terugvliegen vanaf LA

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reactie!

Hi en welkom op het forum.
Zou best eens kunnen dat ik die route heb opgeschreven ;)…
Niets op aan te merken. (In alle bescheidenheid natuurlijk).
Hoe lang je in LA blijft moet je natuurlijk zelf weten. Tussen Cambria en LA kom je ook mooie stranden tegen zoals in Pismo Beach, Avila beach en Santa Barbara. Rijd van Oxnard via Pacific Coast hw naar Santa Monica langs de stranden en let op of je Pamela Anderson nog ziet…
Je kan vanaf south rim (Grand Canyon NP) niet raften. De rafttrips over Colorado River beginnen in Lee Vining en zijn meerdaags. Een leuke smooth rafttrip vind je hier : www.raftthecanyon.com vanaf Page. Neem de ochtend raft. 's Middags is veel te warm.
Ik zou deze reis idd in deze richting maken en GC eerst bezoeken. Maak je reserveringen zo snel mogelijk die tijd van het jaar.
Het schema is zeker niet te “stressig”
Als je details wil, laat maar horen.
Yeehaw

Hallo!
Klinkt als een hele relaxte reis op deze manier! Misschien eerste een dagje in Las vegas en dan pas naar Grand Canyon? Je hebt er namelijk wel een lange reis op zitten en misschien een jetlag? Las Vegasis leuk, dus één of twee dagen echt wel waard.

LA is niet zo veel aan/ niet zo veel te doen, kan best een dagje minder. Misschien een extra dagje ergens anders? Bijvoorbeeld een extra dagje Yosemite NP of een extra stop langs de kust? Santa Cruz of Big Sur bijvoorbeeld? Ik kan het je aanraden!

Veel plezier!

Bedankt voor je tips! Ik denk inderdaad dat we een dag LA gaan verruilen voor Yosemite of de kust (beide mooi, denk ik!). En een dag bijkomen van de jetlag is ook geen slecht idee.

Kun je langs de kust (bijv. in de buurt van Big Sur) ook lekker relaxen/zwemmen? Wat is er te doen/te zien?

Zwemmen is mogelijk, maar houd er rekening mee dat de Pacific erg koud is!

Er zijn mensen die een week of langer in LA zitten en met een grote boog om Las vegas rijden. Ieder heeft zo zijn voorkeur. Je komt ook nog in Las Vegas na Zion. Om Las Vegas (kan nogal vermoeiend zijn) te bezoeken na de dag van aankomst terwijl je er later ook nog komt, zou niet mijn keus zijn.
Yeehaw

Ik kan me bij Yeehaw aansluiten.

Tips voor de jetlag: als in het westen van de VS aankomt, is het middag als het voor jou avond voelt. Zoals op iedere reis: eerst rustig naar je hotel om de bagage op de kamer te krijgen. Niet te veel stressen, omdat je mogelijk nog veel wilt zien. Hierna rustig even een drankje doen in de bar, ontstressen van de vlucht/douane/taxirit (neem hier rustig een half uur voor). Vervolgens zal je lijf vertellen of je nog voldoende energie hebt om wat te doen. Zo niet: blijf in een rustige bar hangen of doe een power-nap (niet langer dan 30 minuten!) Mocht je weer/nog energie hebben, dan kun je eventueel rustig wat verkennen op loopafstand van je hotel. Doe de avondmaaltijd op de normale lokale tijd en neem er de tijd voor (een uur vanaf het moment dat de maaltijd geserveerd wordt). Ga dan ook niet in een drukke MacDonalds zitten, maar in een rustig restaurant met voedzame en gebalanceerde maaltijden. Jetlags zijn heftig voor het lichaam, dus gun het tijd om gewend te raken aan het nieuwe ritme. Ga niet te laat slapen, maar ook zeker niet te vroeg. 21:00 uur is een prima tijd, de volgende dag gewoon om 09:00 op.

Er zijn vanuit Nederland geen rechtstreekse vluchten naar Las Vegas. Je maakt dus een tussenstop. Daar ga je al door de douane en immigration dus in Las Vegas loop je zo de luchthaven uit. De kans bestaat dat je pas om 7 pm of later aankomt maar dat verandert niet veel aan de adviezen die Jurjen heeft gegeven. Btw, het is ons nog nooit gelukt pas om 9am wakker te worden -lol-
Die tussenstop vinden we trouwens helemaal niet erg. Chicago, Washinton, Detroit en Atlanta zijn steden waar we tussenstops gehad hebben. We vliegen meestal United of Delta.

nou, bedankt voor alle reacties! Genoeg stof tot nadenken.

btw ik heb overigens een vlucht gevonden vanaf Dusseldorf (woon in oosten
des lands), via Londen, naar Las Vegas. Dan moet je waarschijnlijk nog wel de hele procedure door bij de douane. Hoe lang duurt dat gemiddeld? Wil de vlucht zsm gaan boeken.

Daar is niets van te zeggen. Reken op 1 a 2 uur voor je van de blocks bij je huurauto bent. En vergeet ESTA niet. LAS is vrijwel op de Strip.

De douane is meestal 15 minuten tot 45 minuten in de wacht staan. Als alles goed is, kun je door naar de bagage. Zo niet: moet je langs immigratie (nogmaals 15 tot 45 minuten als je geen gekke dingen hebt gedaan). Nog 15 minuten door te lopen naar de bagage en deze van de band te plukken. 15 minuten om je weg naar de autoverhuur te vinden, daar nog even aan de balie wat zaken afhandelen en je kan wegrijden.

Ik ken LAS niet, maar zo gaat het op een gemiddelde Noord-Amerikaanse luchthaven.

Als je naar LA gaat, neem Venice Beach dan ook mee!
Ik vond het heeeeerlijk om er te slenteren, zeker bij het strand. Hippie-kunst sfeertje.

Beste allemaal,

Ik wil jullie ontzettend bedanken voor de reacties en het delen van jullie informatie het afgelopen half jaar. Danzij jullie hebben we van 11 juli t/m 3 augustus een ontzettend mooie reis gehad in het zuidwesten van de USA. Het was geweldig en smaakt naar meer!!

Nogmaals dank en ga zo door!

Groet, Susanne

Graag gedaan Suzanne en ik ben blij dat je zo’n mooie reis hebt gemaakt.