Wat leuk dat je dezelfde periode gaat! We zijn nu druk bezig met de tickets, de terugvliegdatum is nog niet mogelijk;) dus nog 2 weekjes wachten. Hoe hebben jullie dat gedaan? En mag ik vragen wat de tickets gekost hebben?
Onze route is een klein beetje gewijzigd. We wilden van Adelaide naar Cairns met een camper. Maar dit wordt ons van alle kanten afgeraden, dus hebben we besloten te stoppen in Brisbane. Cairns moeten we maar in de volgende reis doen:so:
Ik wil graag zoveel mogelijk met de camper doen, omdat ik juist de plekken tussen de ‘grote namen’ ook wil zien. Dus wij hebben ervoor gekozen niet te gaan vliegen. Mooi excuus om vaker te gaan(of te gaan wonen natuurlijk, haha)
Helaas is het inderdaad koud, maar het is alsnog maar 10-15 graden, dus echt super koud is het ook weer niet. Dikke trui mee en het is prima te doen denk ik.
Hoi Algraatje, wij vliegen 22 juli heen en 29 aug terug. Wij gaan met een schoonzus en haar man, dus een camper was geen optie, dan zit je teveel op elkaars lip. Wij zouden eigenlijk dit jaar zijn gegaan en daarvoor was alles ook al geboekt maar door persoonlijke omstandigheden is de reis uitgesteld.n ik dacht dat de vliegtickets rond de 1500 euro kosten. In sydney en Melbourne bezoeken we familie. in inderdaad we weten dat het winter, als het maar droog is toch! Gaan jullie helemaal van Adelaide langs de kust naar Brisbane? en dan wonen… moedig hoor. Mijn oudste dochter heeft op dit moment een australische vriend en ik krijg nachtmerries van het idee dat ze daar gaat wonen. Hlaas moeten wij voor zo’n reis jaren sparen dus dan zit bezoek aan mijn dochter er niet in. Maar we zien wel. Waarom willen jullie in Adelaide gaan wonen? groetjes Wilma
Oke, dan zitten de kosten ongeveer hetzelfde inderdaad. Wij kunnen alleen nog niet boeken, gek dat het bij jullie wel is gelukt. Toch nog eens navragen bij het reisbureau morgen!
Wij gaan met zijn tweeën, dus dan is een camper toch makkelijker;)
Wij gaan inderdaad van Adelaide naar Brisbane via de kust. We bezoeken dan Kangaroo island, melbourne, Canberra, Sydney en Brisbane uiteindelijk. Deze reis is voor ons meer een oriëntatie reis. We hebben via verhalen en filmpjes en internet een heel goed gevoel gekregen over wonen in Adelaide omgeving, maar willen het eerst zien. Dus dat gaan we volgend jaar doen. Als het bevalt gaan we in Nederland alles in gang zetten om visums ed te krijgen.
Het is voor ons ook niet mogelijk om vaak heen en weer te gaan helaas, omdat het gewoon heel duur is. Dat is ook de reden dat emigreren een optie is geworden. Als je dan terugvliegt kun je bij vrienden of kennissen overnachten en hoef je alleen de tickets en wat extra kosten te betalen, maar overnachten is dan zo goed als gratis;)
De reden dat Adelaide zo naar voren is gekomen is vanwege een vriendin die daar woont. Ze heeft ons veel goede verhalen verteld en hoe meer we ons erin verdiepen hoe beter het gaat klinken:) maar misschien veranderen we wel van gedachte als we er zijn geweest. We zullen zien…
Ik heb van jongs af aan al de droom om in Australie te wonen en daardoor is emigreren ook een stap die wij eventueel willen zetten. Het is iets waar ik al jaren van droom en mijn man begint er ook steeds meer enthousiasme voor te krijgen.
Dat komt omdat wij verleden jaar al hebben geboekt n het kan zijn dat de terug reis ook nog open staat, dat weet ik niet. ik was zo teleur gesteld dat verleden jaar de reis niet door ging (we waren er al vijf jaar mee bezig) dat ik alles van me heb afgezet en pas nu me weer aan het orienteren ben. Moedig hoor om te emigreren. petje af. Nee dat zouvoor mij geen optie zijn. Iedereen hier achterlaten, onmogelijk.
Zeker weten, onze jongste is 18 en oudste 23. Moet je zeker doen als daar je hart ligt. Je wint wat en je verliest wat, je wint de ruimte en vrijeheid en verliest direct contact met familie. Maar zo is het leven nu eenmaal.
Hahaha wat een wijze woorden.
Wanneer vliegen jullie heen en met welke maatschappij?
Nou wij hebben dus nog niks geboekt, maar de data staan vast. Ik wil op 11 Juli vliegen en op 23 Aug terug. Maatschappij weet ik nog niet.
Het is inderdaad geven en nemen. Maar de vrijheid en ruimte is voor mij wel een heel belangrijk punt om te vertrekken. Wil mijn kinderen graag daar zien opgroeien!
Jullie zitten in de tweede ronde van de schoolvakanties. Wij de laatste. Spannend allemaal. Zijn er banaen te vinden in het onderwijs of gaan jullie gewoon iets heel anders doen, alles aanpakken wat er voorhanden is?
Nou je kunt een visum krijgen voor VO docent, dus ik wil het wel proberen. Wat mijn man gaat doen is pakken wat voorhanden is. Hij heeft geen job in demand en wil gewoon iets nieuws proberen. Dus dat wordt even afwachten. En als hij dan goed verdient, kan ik thuis blijven met de kids, haha:) Beetje dromen kan geen kwaad;)
Nee, natuurlijk is dat niet sarcastisch bedoeld. Het wordt so wie so een prachtige vakantie. Waarom denk je dat wij er vijfenhalf jaar hebben rondgereden terwijl we toen we begonnen dachten dat anderhalf jaar genoeg was. Maar doordat we alle tijd haddeb, hadden we ook de mogelijkheid om ‘met het weer mee te reizen’. Maar dat is een luxe positie.
En Algraatje, wijs om niet in die beschikbare tijd van Adelaide naar Cairns te rijden. Dat wordt jakkeren en er is tussen Adelaide en Brisbane zo veel te zien dat je nog keuzes zult willen maken. Heb je je route al bepaald? Desgewenst heb ik nog wel een aantal tips. Bij wie hebben jullie de camper geboekt?
We hebben de camper via Totally Campers geboekt. Hele goede service en stiekem toch handig dat het in het Nederlands kan(ondanks dat ik Engels docent ben;) haha)
De route is nog wel redelijk gelijk gebleven met mijn vorige email. Ik kan nu alleen op elke plek iets langer blijven hangen. Misschien dat we vanuit Brisbane nog wel doorrijden naar Moreton Island. Ben je hier weleens geweest? Ligt vlak bij Brisbane en zag er in een tijdschrift erg interessant uit!
Hoi Cecilia, dit postte ik gisteren op de vorige pagina:
En schrik niet, hier is Alice Springs: http://www.weatherzone.com.au/climat…=site&lc=15590
Effe niet opgelet zeker? Je kunt ook niet alles bijhouden
Mar ik zie nu dat de link niet goed is overgekomen. Op de vorige pagina werkte hij wel. Bloody koud daar 's nachts in juli/augustus. Regelmatig nachtvorst.
Nou misschien heb ik niet goed gekeken maar ik zag daar allerlei verschillende tabelletjes over de temperaturen overdag, maandgemiddelden etc. Maar ik kon niks vinden over de nachten.
Nou misschien heb ik niet goed gekeken maar ik zag daar allerlei verschillende tabelletjes over de temperaturen overdag, maandgemiddelden etc. Maar ik kon niks vinden over de nachten.
@Cecilia: ik zag minimum temperaturen tot min 7,5 en heb aangenomen dat dat niet overdag was
Werkte bij mij ook niet
@Algraatje: Op de vorige pagina ook niet? Anders even gaan naar www.weatherzone.com, rechtsboven Alice Springs invullen en vervolgens op de pagina die dan verschijnt rechtsboven uit het rijtje onder ‘Alice Springs weather’ op averages klikken. Vandaag is het er 8 tot 30 graden, dus de nachten zijn nog steeds flink koud.
Lukt het nu wel?
Ook wij hebben zojuist ( 2 dagen geleden )geboekt voor dezelfde periode. Tijdens de vlucht hebben we een stop-over in Hong kong van 1,5 dag.Wij beginnen in sydney voor 5 dagen, vliegen naar Ayers rock en Kings Canyon en blijven hier 5 dagen, dan gaan we met de auto richting Darwin waarbij we Kakadu en Litchfield aandoen daar doen we 14 dagen over, dan vertrekken we naar Cairns om lekker een week uit te rusten in Thala beach resort! Wij overnachten in hotels en hebben deels een huurauto. Vliegen vanuit Cains terug naar huis.
Wij hebben met alle vluchten bij elkaar 1750 pp betaald.( AMS- Hong Kong , Hong Kong naar Sydney, Sydney -Ayers rock, Darwin- Cains, Cairns- Hong Kong.
Inderdaad niet te lang wachten met boeken, nu heb je nog de goedkopere klasse!!!
Algraatje
ik zou niet 2 keer naar Adelaide gaan ,zonde van de tijd, plan het zo dat je eerst de plaatsen bezoekt die je graag wil zien, en dan bijvoorbeeld de laaste week in Adelaide verblijft binnenlandse vluchten zijn relatief niet duur
ik vlieg met Singapore Airline,s behoort tot de top 5 , en bevalt mij prima, ik neem dan een stopover in Singapore, ook heel leuk om te zien
Adelaide is wel een aardige stad, maar Melbourne is mij favoriet
je hebt vrienden in Adelaid dus die kunnen je wel vertellen wat je moet doen om te emigreren
als je aan de leeftijd voldoet en genoeg ervaring in je beroep, heb je minimaal 1,5 jaar nodig om de papierwinkel voor elkaar te krijgen
of je moet gesponserd worden dan kan het vlugger gaan
toevallig woont er in Adelaide een Nederlander die Nederlanders helpt met een visum, met veel succes
met een vrijblijvend gesprek, geeft hij aan wat je kansen zijn
succes met de plannen
Jaap