eind november ga ik met een vriendin voor 2 weken naar Brazilië.
We dachten er sowieso aan om Rio de Janeiro te doen en verder te trekken.
Wat raden jullie aan en is mogelijk in 2 weken?
Van Salvador naar Rio gaan in 2 weken is wss wat kort?
Dat is een tripje van een dikke 1600km …
Met de bus ? Dan kan je best vanop voorhand stevig plannen (en … rekening mee houden dat plannen in het honderd kunnen lopen hier in Brazilië
Of ga je een auto huren ? Dan heb je een pak meer vrijheid om je traject te variëren naargelang de bezienswaardigheden onderweg.
Wat is eigenlijk het objectief van deze reis ?
Tropische groet uit Salvador
Ivan
Ik heb het geloof ik al eerder een keer op dit forum geplaatst, maar het huren van een auto heeft bepaalde consequenties. Als je bij een van de grote clubs huurt (bijvoorbeeld localize) zijn de prijzen voor een decent auto behoorlijk hoog, als je bij een lokale club huurt is een one way rental is dan vaak geen optie. Tevens lange afstanden rijden hier heeft wat implicaties als je de condities niet gewend bent. In de nacht rijden is risicovol (mogelijke overvallen, je ziet de gaten in de weg niet, vrij excentrieke rijstijl van sommige locals etc etc).
Ik denk dat het meer zin heeft om wat binnenlandse vluchten te boeken en in sommige steden eventueel een auto te huren. Twee weken is niet veel tijd en om een gros daarvan in de auto door te brengen klinkt mij niet zinvol. Plus met de lage BRL worden binnenlandse vluchten vrij betaalbaar.