2 weken backpacken in Thailand

Dag iedereen,
ik heb de voorbije dagen verschillende forums doorgelezen over het reizen in Thailand en ben tot 1 conclusie gekomen: eigenlijk zijn 2 weken backpacken tekort. Desalniettemin wil ik de reis alsnog maken, want liever 2 weken dan niet, ik kan altijd nog eens terug keren! Ik kan echt niet langer vrijmaken o.w.v herexamen en kamp.
De vraag: wat zijn nu de regio’s waar ik het best heen kan gaan, daar mijn interesse vooral uitgaat naar natuur en cultuur? Ik dacht om 3 verblijfplaatsen te zoeken (ik reis met de bus van plaats tot plaats) en vanuit deze 3 plaatsen bekijk ik de omgeving.
Alvast bedankt!

Mvg

Beste Alexander,

Twee weken is inderdaad kort, maar vakantie in Thailand is altijd te kort, hoe lang je ook gaat :wink:

Je zou natuurlijk kunnen beginnen met een paar dagen Bangkok (bezoek de bekende tempels en lokale marktjes, maak een fietstocht door onbekend Bangkok), dan doorreizen naar River Kwai (Kanchanaburi), door naar de oude hoofdstad Ayutthaya en vervolgens met de bus naar de andere oude hoofdstad Sukhothai. Uiteindelijk kan je dan doorreizen naar Chiang Mai in het noorden en vanuit daar uitstapjes in de omgeving maken, zoals naar de Gouden Driehoek.

Grt.

Dave

14 dagen is idd kort,wil je een paar dagen strand inlassen dan kan je best naar Koh Samet of anders richting Hua Hin (verplaatsingen met de bus vanuit Bangkok zo’n 3 a 31/2 uur) vanaf het Victory Monument in Bangkok rijden er ook minibusjes naar Hua Hin.
De stranden van Hua Hin zijn in de buurt van het Hilton hotel erg gezellig. Onder één van de kleurrijke parasols kun je heerlijk genieten van een drankje en Thaise gerechten. Wil je naar een wat rustiger strand ga dan naar Khao Takiap net ten zuiden van Hua Hin.
Apenberg: Khao Takiap
Een bezoek aan de apenberg: Khao Takiap mag zeker niet ontbreken. Je ziet al van ver de gouden Boedda en de witte stupa staan. Onder aan de berg zijn diverse goede seafood restaurants die ook nog eens goedkoop zijn. Via een trap kun je de berg omhoog gaan en naar de Stupa lopen, waar de apen zijn. Honderden apen die je kunt voeren. Let er wel op als je voer gaat kopen de apen je kunnen bespringen om het voer (bananen en mais) te pakken te krijgen.
Elephant Village
Vlak om de hoek bij Summerland is Elephant Village. Voor 600 Bath per persoon kun je een rit van een uur op de olifant maken en krijg je ook nog eens een fruit lunch toe.

Pa La-U Watervallen
Een excursie naar de Pa La-U watervallen is een must voor iedere bezoeker van Hua Hin. De watervallen zijn gelegen op ongeveer 60km van Hua Hin.

Wat betreft Koh Samet:
Het is heel makkelijk om op Samet te komen van uit Bangkok, busreis duurt iets over drie uur en kost ongeveer 300 baht.
Je neemt de bus in de Eastern Bus Terminal (Ekamai) richting Ban Pe vanwaar de boot naar Samet vertrekt.(overtocht ongeveer 30 a 35minuten)
Het eiland biedt veel rust en schoonheid, en vele prachtige stranden.
Het is een hele populaire bestemming voor zowel Thais als toeristen die voor het weekend uit Bangkok willen ontsnappen.
De meeste toeristenaccommodaties op Koh Samet liggen langs de stranden, en de meeste daarvan aan de oostelijke kust.
Er is niet veel aanbod voor wat betreft winkels en nachtleven in Koh Samet.
S’avonds kan je gezellig lekker eten aan het strand en je kan ook de vuurshow in de Silver Sand Bar op het Ao Phai strand bijwonen.
Hat Sai Kaew / Diamond Beach zijn zo de bekende stranden in Koh Samet.
Een mooie baai langs de westkust van Koh Samet is Ao Prao waar je kan snorkelen.
Je kan ook het eiland verkennen met een gehuurde motorfiets of je kan ook eens je lekker laten masseren in de plaatselijke parlors.
Wat betreft accommodaties,je hebt al overnachtingen vanaf 550 bath en up.
voordelen Koh Samet :
Het is maar 3 uurtjes rijden vanuit Bkk.
In de week word dit eiland praktisch niet bezocht.
Men kan van Koh Samet verder reizen naar Patttaya alsook naar Trat.(ligt op dezelfde weg)
Nadelen:
Het is zeker geen Koh Samui waar je meer mogelijkheden hebt betreft ontspanning.
Andere nadeel,in het weekend kan je over de koppen lopen(te druk) daarom kan je beter dit eiland aandoen in de week
.
Las ook in je berichtje dat je graag het noorden wilt gaan bezoeken (via Ayutthaya met de trein)
Je kan een bus nemen in Kanchanaburi richting Suphanburi(ritje van 2uur)
éénmaal aangekomen kan je daar een bus nemen naar Ayutthaya!(een klein uurtje reizen)
Je kan ook in Kanchanaburi een minivan of een taxi nemen naar Ayutthaya,je mag rekenen dat je ongeveer 2300 bath kwijt bent.
Om tijd uit te sparen kan je van Kanchanaburi terug reizen naar Bangkok en daar een vliegtuig nemen richting Chiangmai. (naargelang je budget)

Wow, wat een degelijke hulp! Bedankt voor de heel informatieve reacties, ik ga deze zelf eens uitpluizen en zien wat ik wel/niet/nog ga doen! :slight_smile: Hartelijk bedankt!

Wij willen inderdaad ook ongeveer 2,5 week naar Thailand gaan en hadden zelf de volgende route in gedachten:
Vliegen op bangkok, daarna doorvliegen naar Krabi.
2 dagen Krabi/Phuket, daarna door naar Koh Sok 3 dagen.
Vervolgens door naar Koh Samui voor 6 dagen.
Vanuit hier de nachttrein naar Hua Hinn.
En dan afsluiten in Bangkok (en misschien nog naar River kwai)
Maar betwijfel ook een beetje of dit teveel van het goede is in die korte tijd… Wellicht heeft iemand hier ook ervaringen mee…