2 meiden naar Zuidoost Azie

hallo allemaal,
ik ga (wil) samen met een vriendin (20 en 23) eind november een reis maken naar zuidoost azie.
de planning is om naarr singapore te vliegen en daar een aantal dagen te verblijven.
na een aantal dagen gaan we met een groepsreis in 15 dagen naar bangkok reizen.
als we hier aankomen gaan wij met zijn tweeen nog 1 maand verder reizen, om vanuit hanoi weer terug naar nederland te vliegen…
dit is althans onze planning…

hebben jullie misschien tips/ aanmerkingen of het haalbaar is om in 1 maand van bangkok naar hanoi te reizen,
en wat is dan het best om te dan te reizen door cambodja of laos of allebei…

is het in singapore ook te doen met het vervoer… kunnen jullie daar over vertellen…
hebben jullie misschien ook info over de veiligheid in die landen…
ik heb al op de site van buitenlandse zaken gekeken… maar wat zijn jullie eigen ervaringen??

hoop op veel tips en ervaringen!!:wink:
ben heel benieuwd!!:unibrow: bedankt alvast!

Het vervoer in Singapore is super goed geregeld. Je kunt voor een redelijke prijs heel Singapore door met de metro onder de grond. Cambodja en Laos zijn allebei prima te doen. Alleen vonden wij kwa vervoer in Cambodja het iets beter geregeld.

Veiligheid is gewoon altijd blijf je verstand goed gebruiken. Het is veilig doorheen te reizen je moet alleen niet laat in de avond de straat over gaan in sommige plaatsen. Als je dan uit gaat kun je beter een tuktuk nemen die je rechtstreeks naar je hotel brengt.

gr van Moira

het vervoer in cambodja ging wat sneller dan in laos, maar dat komt ook door het landsschap.cambodja plat en laos bergen.
en als je vanaf hanoi terug wilt vliegen zou ik door laos gaan anders moet je door cambodja en dan heel vietnam nog door en ik neem aan dat je ook nog iets van thailand wilt zien.
en dat allemaal in 1 maand !

veiligheid goed alleen op sommige plaatsen voel je je iets minder veilig. en blijf 's avonds vooral altijd samen.

heej bedankt voor de reacties!
we gaan morgen boeken:D

en als je van bangkok via laos naar hanoi gaat…
wat zijn de dingen die je echt moet gezien hebben??
Groetjes Jolanda

Hallo,
ik heb nog een vraag
wij moeten alleen voor vietnam een visum hebben
nu wilde we dit opsturen naar den haag…
maar nu lezen we overal op internet dat te regelen is in Cambodja!
wat is nu beter om te doen?
om het vante voren te regelen… of daar?
en heeft iemand ervaring met het opsturen van je paspoort naar denhaag…
vind het zelf een beetje eng… je paspoort opsturen…

Let op de duur dat je visum geldig is. Maar als het kan regel het in Den Haag, dat spaart je vakantie tijd in Cambodja en je kunt gelijk aan de Thaise grens laten zien dat je op doorreis bent.
Per aangetekende post je paspoort sturen is heel veilig.

visum vietnam is ook in laos te regelen, enkele dagen van tevoren. als je het relaxt wil doen kun je door thailand naar noorden reizen dan over grens laos in en daar luang prabang, vang vieng en vientiane (hier hoef je niet perse heen eigenlijk).

als je gas wil geven en echt highlights wil zien zou ik in ieder geval in cambodja naar ankor wat gaan :slight_smile:

voor vietnam hier regelen zijn de kosten veel hoger dan dat je het in cambodja aanvraagt. als je bv in phnom phen voor 18 uur je paspoort inlevert bij capitol gh dan krijg je hem de volgende dag na 18 uur weer terug en kun je naar vietnam op de dag die jij hebt aangegeven dat je vietnam in wilt.
als je dit in nld al doet dan moet je dus ook een dag aangeven dat je vietnam in wilt, eerder kom je er dan niet in en later kan wel maar je visum is 30 dagen vanaf die dag die jij aan hebt gegeven geldig.