Beste allemaal,
Graag wil ik mezelf even voorstellen. Mijn naam is Bert, ik ben een leerkracht uit het Belgische Leuven. Samen met mijn vriendin Sarah zou ik graag in oktober 2015 op reis trekken naar Zuid-Oost Azië. De bedoeling is om gedurende een periode van ongeveer 8 maanden vrijwilligerswerk te gaan uitvoeren in verschillende projecten.
Ikzelf ben leerkracht van beroep, met 2 jaar ervaring. Tijdens deze 2 jaar heb ik ook een master in de educatieve wetenschappen gehaald aan de universiteit van Leuven. Tijdens mijn lerarenopleiding heb ik reeds vier maanden les gegeven in Portugal. Sarah heeft reeds 3 jaar ervaring in het onderwijs en heeft een vervolgopleiding Internationale Samenwerking Noord-Zuid gevolgd. Ook zij heeft tijdens haar lerarenopleiding reeds les gegeven in het buitenland: 4 maanden in Tsjechië en 6 maanden in Brazilië.
In onze periode in het buitenland zoeken we dus verschillende projecten waar we ons voor enkele weken tot enkele maanden voor kunnen inzetten. Het zou een meerwaarde zijn dat deze projecten verspreid zijn over verschillende landen als Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam, … Maar dit is geen voorwaarde.
Als enthousiaste, jonge mensen kunnen en willen wij ons inpassen in verschillende projecten: taalprojecten, onderwijs, ontwikkelingswerk, natuurbehoud, …
We hebben allebei reeds een spaarpotje aangelegd, dus we zitten er ook niet mee in om een kleine bijdrage te betalen voor kost en inwoon, maar willen uit principe geen duizenden euros betalen om aan een vrijwilligersproject te beginnen.
Is er iemand die ons kan helpen in contact komen met een organisatie, of meerdere organisaties die ons vooruit kunnen helpen?
Wij hebben het volgende te bieden:
- We zijn gediplomeerde leerkrachten, met ervaring.
- We spreken Engels, Nederlands, een beetje Frans, en Sarah zelfs een beetje Portugees.
- We zijn een jong, dynamisch, sociaal en gemotiveerd koppel.
Wat zoeken we?
- Project voor meerdere weken of maanden
- We willen een kleine bijdrage geven voor kost en inwoon
- Een project dat zich inzet voor een betere toekomst: voor kinderen, voor een gemeenschap, voor het milieu, …
Groetjes en misschien tot binnenkort,
Bert en Sarah
bert_koninckx@hotmail.com