2 keer Thailand na elkaar?

Ik ben vorig jaar met mijn vriendin 3 weken naar thailand geweest. Het was écht super en we wouden absoluut terugkeren!
Nu één jaar verder twijfelen we een beetje! We hebben op de vorige reis al redelijk wat rondgereisd en weten niet goed wat we nog allemaal zouden kunnen doen daar…

Iemand tips?

We zijn de vorige keer naar bankok, kanchanaburi, chiang mia, phuket, krabi, koh phi phi en koh lanta geweest.

Zijn er nog plaatsten die echt de moeite zijn? Waarschijnlijk wel :)!
Of is thailand te combineren met een weekje cambodja ofzo?

Waar houd je van ? Je hebt Ayutthaya en/of Sukothai nog niet gehad,
geen Nationaal Park ,zo te zien, Ko Tao, Phangan en Samui ook nog niet.
Ko Chang ook nog niet, en dan is er nog de Mekong, die je nog niet gezien hebt.

Zo is er ook nog wel een ander lijstje te maken, hoor. Het punt is alleen:
Wat zoek je ?

Wat zoek ik… hmm, goede vraag! :slight_smile:

Vorig jaar gewoon met de rugzak rondgetrokken, en zoveel schone dingen als mogelijk zien. Natuur, tempels, enz… Beetje noorden, beetje zuiden.
3 dagen op het strand liggen is niets voor mij!

Ayutthaya hebben we gezien.

Beste Oli,

Ik ga al 17 jaar lang bijna jaarlijks naar Thailand met mijn vriendin en we ontdekken nog steeds nieuwe dingen, Thailand verveelt nooit. Het verandert continu (nog steeds in positieve zin).
In 3 weken kun je een hoop zien…maar heb je bijna nog niets gezien.
Anders kun je altijd een combinatie doen Thailand/Cambodja…er zijn zoveel mogelijkheden dat ik niet eens weet waar te beginnen, in ieder geval succes met het maken van je keuze…maar twijfelen hoef je niet doen, je zult je ook bij een 2de bezoek geen seconde vervelen :slight_smile:

Ook wij zijn na al die jaren Thailand nog steeds niet uitgereisd, genoeg te zien en te doen, hoe vaak je er ook komt.

Waarom niet de Isan (noordoost-Thailand) bezoeken, het armste gedeelte van het land dat nog steeds niet ontdekt is door het massa-toerisme ? Je zou Phimai kunnen bezoeken, Phanom Rung en langs de Mekong omhoog kunnen reizen !

Persoonlijk vind ik de Isan een van de leukste gedeelten van Thailand !

Ik ga pas voor de 5e keer (in vergelijk met de 2 voorgaande Thailand-gangers) en ik kan zo nog wel 5 trips uitstippelen. Moet te doen zijn voor je. Succes.

Ton
:chin:

Hallo,

Ikzelf ben al zo’n 5 keer in Thailand geweest en ben het nog steeds niet zat. Wat je ook zou kunnen doen is een combi maken dat je naar Cambodja gaat en dan naar de Angkor Wat.
Je kunt heel goedkoop met Airasia van Bangkok naar Phom Phenh vliegen de hoofstad van Cambodja en dan met de bus reizen naar Siem Reap waar je Angkor wat kun bezichten. Zeer de moeite waard.
Je kunt dan terug vliegen naar Bangkok en dan nog een stuk Thailand doen bv.

gr van Moira

Hoi Oli I ga al jaren meerdere keren per jaar naar Thailand,en ik kan je zeggen dat ik nooit uitgeken raak.Er is zoveel te zien en elke keer is het weer anders. Inderdaad wat Dave zegt Isan is erg leuk weinig toeristen puur Thailand. Ik kom met mijn Thaise vriendin wel op plaatsen waar je misschien als toerist niet zo snel zult komen.Maar even vragen en de mensen helpen je zo op weg. Ook in Isan kunnen de mensen ook al is het niet altijd even duidelijk in engels je toch de mooie dingen laten zien Succes

Doen dus! :slight_smile:

Bedankt voor het advies iederen.
Ik had eerst gedacht om wat hoger in het noordwesten te gaan, maar de andere kant (noordoost) is dus beter/meer de moeite?
Hoe geraak je daar het best? Is er ook een treinverbinding naar daar?

Ik zie het alleszinds al weer volledig zitten :D!

[quote=“oli, post:9, topic:56907”]

Doen dus! :slight_smile:

Bedankt voor het advies iederen.
Ik had eerst gedacht om wat hoger in het noordwesten te gaan, maar de andere kant (noordoost) is dus beter/meer de moeite?
Hoe geraak je daar het best? Is er ook een treinverbinding naar daar?

Ik zie het alleszinds al weer volledig zitten :D![/quote

Hoi je kunt vliegen naar de grote steden in Isaan met o.a Air Asia en Thai airways.Ook kun je met de trein reizen zeker de moeite waard, o.a naar Khon Kaen en Udon Thani met eindpunt Nong Khai.En als derde alternatief de Bus. Dus zeker doen.Vliegtickets zijn goedkoop en gewoon in thailand te boeken. Veel plezier.

En als je ver vooruit boekt bij AirAsia dan reis je echt voor een habbekrats.
Aan de andere kant als het (openbaar)vervoer hier in Nederland net zo goed was al Thailand…zouden we een stuk minder files hebben hier.
Met andere woorden, zoals Leonlfm zegt, met de trein, maar ook met de bus of Minivan zijn er mogelijkheden genoeg.

Veel plezier met plannen van de reis.

Vliegtuig geboekt!! :D:D:D

Okay goed nieuws veel plezier en een hele fijne vakantie toegewenst

We zien hier ondertussen wat aan het kijken voor een reisroute, maar we geraken er maar niet aan uit… :frown:

We zouden graag iets doen zoals vorig jaar, maar we willen zeker niet hetzelfde doen als toen. Beetje noorden, beetje zuiden. We hebben 23 dagen terplaatse. :vak02:

Heeft er niemand suggesties?

Hoi Moira,

Hoeveel dagen neemt dit in beslag. Wij willen in februari 2010 3 weken voor het eerst naar Thailand. En weet je dan overnachtplaats?

bedoel je de reis naar Cambodja en terug. Daar zou ik toch een dag of 4 a 5 voor uitrekken om er naar toe te reizen en misschien nog wat van Phom Phenh te bekijken. Vrienden van mij hebben het zo gedaan.

Misschien mijn post wat verduidelijken.

Voor het noorden zou ik graag eens die mekong route doen en naar Cambodja gaan, maar mijn vriendin die zou liever terug naar Chiang Mai gaan (maar dan eerder Pai enzo). Volgens mij gaat dat wat meer hetzelfde zijn, niet?

In het zuiden hadden we ook gedacht om de andere kant van thailand te bezoeken, niet de kant van phi phi, krabi… Welke eilanden zijn er daar de moiete?

@ Moira: 4-5 dagen is voldoende voor die hele reis naar combodja?

4/5 dagen cambodja is te doen. heb het zelf ook gedaan dit jaar.

Hallo,

Ja je kunt niet heel Cambodja door racen maar als je alleen naar Phom Phenh en Siem Reap gaat moet het te doen zijn. Als je goedkoop wilt vliegen kun je met www.airasia.com naar Phom Phenh vliegen en dan met de bus dus naar Siem Reap. Wil je alleen naar Siem Reap kun je met Bangkok Air vliegen die vliegen daar naar toe maar daar hangt ook een prijskaartje aan.

[quote="“leonlfm, post:10, topic:56907"”]

:chin: Hoi,Ik zelf(georgessiam) heb al 30jaar ervaring met Thailand,en ik moet zeggen dat Isan country heel mooi is om te vertoeven tijdens je vacantie! De mensen daar zijn heel vriendelijk,in sommige dorpjes hebben ze nog nooit een “farang” gezien*Ikzelf heb het al ondervonden,was uitgenodigd in een plaatselijk schooltje.groetjes:georgessiam.:dag: