2 dagen moskou

Ik heb dat vandeweek gelezen ja Danechka. Bunker van Stalin kan ik me herinneren dat ik dat gelezen heb. Zat toen in Frankrijk, niet zo’n best internet. Nu zit ik thuis, ben en papier bij de hand om alles op te schrijven, goed internet. Heb inmiddels al het nodige op papier staan :-). Doe dit weekend de topics nog eens doorlezen en schrijf dan de dingen op zoals die tips hierboven die dus in andere topics staan. Hier heb je het ook over Sergiev Posad zie ik :-).

Ben verder nog wat interessante dingen tegen gekomen. Pskov, Tver, Koporje, Ivangorod (Narva), Novgorad had ik al, Vyborg had ik al, en in het centrum van Moskou Donskoy Monastery, die ken je ook?

De puzzel begint steeds meer in elkaar te passen. Ga zo even apart topic openen over een grensovergang, misschien makkelijk voor mensen die in de toekomst hier nog eens iets opzoeken.

Het Donskojklooster ken ik, maar ik vind het zelf niet zo heel interessant. Wil je graag een klooster bezoeken, dan zou ik gaan voor Novodevichij Monastyr. Deze staat ook op de UNESCO Werelderfgoedlijst. Bij dit klooster is ook een mooi park.

Overigens, als het je interesseert, kun je ook zeker naar het Tweede Wereldoorlog Museum gaan. Hier staat ook het merendeel in het Engels geschreven.

1 like

Ja dat Novodevichij Monastyr ziet er inderdaad wel mooier uit.

Tweede Wereldoorlog museum ook zeker interessant. Zeker om dat vanuit Russisch standpunt te bekijken. En dat zit ook in Moskou?

Ja, dat is ook in Moskou: Museum of the Great Patriotic War, Moscow - Wikipedia
Als je erheen wil en je reist met de metro, moet je uitstappen bij metrohalte Park Pobedy. Je kunt dan ook meteen de Triumfalnaya Arka bekijken, dat is precies daar.

Dat is mooi ja, de triomfboog in Moskou :-). Ik dacht dus 3 dagen Moskou (2 nachten) is genoeg, maar da’s veel te weinig denk ik nu.

Dag 1 Moskou kan misschien naar het rode plein, even snel een indruk op doen, foto met motor erbij, dan naar hotel. Dag erop rustig bezoeken. Dag van vertrek dan Izmaylovo Kremlin en Sergiev Posad, en dan richting Novgorod. Wat denk je om tussenliggende dagen te pakken? 2 te weinig denk ik. In 3 dagen nog niet genoeg, maar misschien beter? (dag 2 Rode Plein, Kremlin, dag 3 Novodevichij Monastyr, Triumfalnaya Arka, 2e wereld oorlog museum, dag 4 wat stel je dan voor? Universiteit van Moskou (Lomonosov Universiteit) lijkt me ook wel interessant om even te stoppen. Ik zie dat dit zuidwestelijk van het centrum ligt, is misschien ook dag 1 mee te pakken.

Jij al een idee wanneer je ongeveer in Moskou bent in augustus 2016? Dat we dagje samen kunnen doen? :-). Heb je in Moskou gewoond?

Drie dagen lijkt me sowieso al beter. Als je rond het Kremlin bent, zou ik De Christus-Verlosserkathedraal (Hram Hrista Spasitelya) bezoeken. Zelf vind ik deze kathedraal erg mooi en als je dan toch in het centrum bent… Wellicht kun je tegen die tijd ook nog het Mausoleum van Lenin bezoeken. Op dit moment is deze echter alleen geopend op dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag, van 10:00 tot 13:00. Tegen die tijd kan dat natuurlijk alweer veranderd zijn, maar wellicht is het interessant als je nog steeds de kans hebt. Wat ik heb vernomen is het namelijk het plan om het Mausoleum uiteindelijk te gaan sluiten. Ben je trouwens ook van plan om binnen de muren van het Kremlin te gaan?

Dag 4: Misschien VDNKh? In de mooie gebouwen daar zijn namelijk ook winkels gevestigd, verder vind je in dit park ook een replica van de Vostok raket waar Gagarin mee de ruimte inging. Van daaruit zou je naar de Ostankino toren kunnen gaan, dit is de radio- en televisietoren van Moskou. Dit is ongeveer een half uurtje lopen. Onderweg zie je eigenlijk ook al heel veel, dus je zou ook gewoon door de stad kunnen gaan toeren. Ik denk dat je voor jezelf moet bekijken wat jou het meest aanspreekt, want er is echt meer dan genoeg te zien.

Ik kan nu nog niet met zekerheid zeggen wanneer ik in Moskou ben. In mei ga ik sowieso naar Moskou, in de zomer waarschijnlijk ook nog wel een weekje op familiebezoek, maar niet de hele familie woont in Moskou. :wink: We willen in een aantal plaatsen rondom Moskou kijken voor een appartement, dus grote kans dat ik in augustus uiteindelijk wel wat langer blijf. Tot maximaal 1 september. Wanneer ik het zeker weet of ik er dan ben, stuur ik je een privéberichtje. Zelf heb ik er niet gewoond, ik ben geboren en getogen in Nederland. Mijn man komt wel uit Moskou.

1 like

Super tips Danechka, daar heb ik zeker wat aan. Dat ja opweg van VDNKh naar de Ostankino toren nog de nodige dingen ziet is ook mooi mee genomen.

PB goed :-). En m’n mail kun je denk ik ook via m’n profiel zien hè?

Aha, vond al dat je perfect Nederlands schreef, kon er zelfs grammaticaal geen fouten in ontdekken (ben er ook niet naar op zoek gegaan hoor), maar dat verklaard dat dan :-).

Als admin had ik inderdaad je mail kunnen zien in je profiel, als moderator helaas niet. :wink: Ik zal je wel even een privéberichtje sturen met daarin mijn mail.

OK Danechka, geen probleem, weet niet hoe dat “achter de schermen” werkt. Maar het is gelukt inmiddels :-). De route in globale lijnen heb ik klaar. Alleen doe ik er te lang over, had ik je in de mail al geschreven. Dus moet nog iets bijschaven. Probeer vandaag nog wat eraan te doen, en zal dat in een ander topic dan plaatsen (pak er m’n eigen op de motor naar Moskou topic wel voor denk ik). Zo eerst even klein stukje rijden op de motor.