Izmailovo is inderdaad aan de oostkant van Moskou, ben hier zelf ook geweest. Ik heb daar ook het Kremlin van Izmailovo bezocht. Er is daar ook een erg leuke markt. Zeker het bezoeken waard, niet zo super toeristisch ook.
In dit topic heb ik het erover gehad, zie ik. En hier . En ook nog hier . :teeth:
Vladimir en Suzdal zijn zeker leuk om te bezoeken. Ik weet niet of je van plan bent om een auto te huren, of dat je gewoon met het openbaar vervoer? Vladimir is wel zo ongeveer twee keer zo ver als Sergiev Posad. Ik weet dus niet hoeveel tijd je hebt om dergelijke plaatsen te bezoeken?
Zelf heb ik nooit de bunker van Stalin bezocht, maar gezien het bij Izmailovo Markt (metrostation Partizanskaya) ligt, is het gewoon vlakbij het centrum van Moskou en dan lijkt het me interessant om te bezoeken. De Izmailovo Markt is trouwens ook best leuk om even langs te gaan, daar is namelijk eveneens het zogenaamde ‘Kleine Kremlin ’ (Kremlin van Izmailovo).
Verder weet ik dat er nog een bunker is, namelijk ‘Underground Command Post Tagansky ’. Ik heb gelezen dat deze interessanter is om te bezoeken dan de bunker van Stalin, maar dat is natuurlijk geheel aan jezelf. Deze bunker ligt in het centrum van Moskou, bij metrostation Taganskaya.
Heb je verder ook interesse in de tweede wereldoorlog? Dan raad ik je het Tweede Wereldoorlog Museum aan. Dan ga je naar metrostation Park Pobedy. Dan zie je ook meteen de Arc de Triomphe (Triumfalnaya Arka) van Moskou.
Via Wereldwijzer app
Vaak genoeg Izmailovo Kremlin gepromoot dus.