2.5 week in Juli, vast met het reisschema

Hoi iedereen!

Ik ga in Juli 2,5 week naar Sri-Lanka met mijn vriendin. Nu we zitten namelijk een beetje vast met het reisschema. Ik heb voorheen zelfstandig gereisd door Maleisië en voor mijn vriendin is het de eerste keer in Azië, we zijn dus niet bepaald de meest ervaren reizigers. Wat we willen doen tijdens de vakantie:

-Culturele driehoek bezoeken (beste uitgangsplek hiervoor Duballa? Of 1 nacht Dumballa en dan Anaradhapura, en vanuit hier naar Sigiriya en Polonnoruw?)
-Treinrit Ella-Kandy.
-Verblijven in een eco-lodge in Jungle/Thee plantage gebied. Korte jungle trek + zwemmen watervallen
-Strand: snorkelen in Nivaleli (pigion Island) en surgen Aragum Bay. Zuiden skippen ivm ruwe zee en slecht weer?
-1 safari doen in Kumuna National Park (deze schijnt niet zo druk te zijn als Yala en ligt dicht bij Aragum Bay).

Maarja, hoe dit te combineren en de vraag of we het zuiden nu helemaal skippen (inc Galle)? Of misschien zelfs Nivaleli skippen omdat dit behoorlijk uit de richting ligt. We hoeven niet perse alles te zien en vinden het fijner om rustig aan te doen. Zou dit een optie kunnen zijn:

Colombo –> Anuradhapura –> Niveleli –> Polonnaruwa –> Dambulla –> Kandy –> Ella –> Aragum bay (Surfing + Kumuna Park) –> Terug naar Colombo (te lange reis?)

Wat ik tot nu toe in gedachte heb:

3-07: Vertrek Düsseldorf 15.15h
4-07: Aankomt Colombo 8.40h. Overnachting Colombo.
5-07: Colombo (taxi 4 uur of bus 6 uur) –> Anaradhapura aankomst in de middag.
6-07: Anaradhapura –> Dambulla. Bezoek Polonnoruwa.
7-07: Bezoek in de ochtend Sigiriya, daarna Dambulla –> Nivaleli.
8-07: Nivaleli: Snorkelen Pigeon Island National Park (??)
9-07:
10-07:
11-07:
12-07:
13-07:
14-07:
15-07:
16-07:
17-07:
18-07:
19-07:
20-07:
21-07: Vertrek 3.15h Colombo

Zoals je ziet zitten we behoorlijk vast, alle tips zijn welkom. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken :slight_smile:

Hoi hoi,

Best goed begin ja! Dambulla is prima centraal voor de Oost-driehoek. Je zou na Nilaveli naar Arugam/Kumana kunnen gaan, dan Ella, dan Kandy en je thee/jungle/watervalavontuur dan plannen in de Knuckles (oostelijk van Kandy). Als je iets vindt in Riverston-Matale kan dat zelfs beter tussen Dambulla en Nilaveli (want Matale is dan maar kleine omweg), wordt het iets aan Hunasgiriya-Meemure kant dan gewoon vanuit Kandy en dan weer terug.

Dus ja, hele zuidwestkust en Galle maar gewoon links laten liggen anders wordt het met OV erg vol…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Deze had ik nog even snel als schema vergeten erbij te zetten, wat denk je hiervan als basis route?

Colombo –> Anuradhapura –> Niveleli –> Polonnaruwa –> Dambulla –> Kandy –> Ella –> Aragum bay (Surfing + Kumuna Park) –> Terug naar Colombo (te lange reis?)

Ja dat kan ook maar Arugam naar Colombo is heel, heel lang en ook weer teruggaan langs een routestuk dat je al gedaan hebt. Er was een mooie luxe direkte bus maar die is kapot gemaakt (letterlijk) door de jaloerse taxichauffeurs aldaar…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Klopt ik was iets te snel. Dit is de route die je aangeeft en ons ook beter lijkt:

Colombo → Dumballa → Anuradhapura → Nivelai (snorkelen) → Aragum bay → Ella → kandy → Colombo.

En dan idd even kijken of we bij Kandy of Riverston-Matale iets met een ecolodge kunnen doen.

http://i67.tinypic.com/ictp2w.png

Yep mooi. Kumana is gewoon dagtrip vanaf Arugam, ofwel 5 uur weg om 6 uur binnen te zijn (Okanda en Panama hebben nauwelijks jeeps dus zal wel hele reis jeep zijn), ofwel 19 uur terug van middagsafari.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor de tips! Ik zal het volledige reisschema posten als het af is.

Groetjes

Hallo,

Hierbij ons schema met ingevulde dagen met wat we willen doen:

3-07: Vertrek Düsseldorf 15.15h
4-07: Aankomt Colombo 8.40h. Overnachting Colombo.
5-07: Colombo → Dumballa (Taxi 4 uur)
6-07: Dumballa: Sigiriya (ochtend) + middag relaxen
7-07: Dumballa: Dagtrip Polonnaruwa (uurtje rijden vanaf Dumballa)
8-07: Dumballa → Anuradhapura (minibus 1.5 uur)
9-07: Anuradhapura
10-07: Anuradhapura → Nilaveli (bus 3-4 via Trincomale)
11-07: Nilaveli (snorkel dag)
12-07: Nilaveli (dag trip Trincomale ?)
13-07: Nilaveli → Aragum bay (busreis ongeveer 6-7 uur)
14-07: Aragum bay: surfen
15-07: Aragum bay: safari dagtrip naar kumuna park
16-07: Aragum bay: surfen. Vertrek naar Ella (1 overnachting)
17-07: Ella treinreis → Kandy (in de ochtend vroeg, treinreis duurt 7 uur).
18-07: Kandy: stad verkennen. Vertrek ecolodge.
19-07: Ecolodge
20-07: Ecolodge
21-07: Vertrek 3.15h Colombo

Qua aantal dagen dat we spenderen in het culturele gebied (Dumballa, Anuradhapura) is dit teveel of juist voldoende? Verder blijven we maar 1 nacht en dag in Kandy om het te verkennen om vervolgens in de Knuckle mountains te verblijven. Is 1 dag voor Kandy voldoende? Wat denken jullie verder van de verdeelde dagen?

Alvast bedankt!

Groetjes B

Ja hoor, goede verdeling. Sukses met zoeken Ecolodge, Hunasgiriya kant o.a. Dumbanagala ChaletsShanthi Uyana, Corbett’s View, Knuckles Windy Holiday Bungalow.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Misschien kun je ook kiezen voor een overnachting in Negombo aan het begin. Dit is dichter bij het vliegveld en wat rustiger om te acclimatiseren de eerste dag.
Als je echt Colombo wil gaan bekijken, dan is colombo wellicht een betere optie.

Groet,
Rita

Wij hadden al vrij vroeg een airbnb geboekt in Colombo, waarna wij er vervolgens achter kwamen dat Negombo wellicht een beter start punt was. Helaas kunnen we deze niet meer afzeggen, maar dat geeft niet :slight_smile: