1ste keer Afrika - Combinatie Uganda - Tanzania

Hallo,
Wij willen voor de eerste keer een rondreis in Afrika maken. Maar er is zo veel informatie en zoveel reisorganisaties beschikbaar…
We willen graag Uganda en Tanzania en eventueel Zanzibar combineren. Vooral Uganda en Tanzania zijn echter prioritair.
We kijken uiteraard vooral uit naar natuur en wildlife, minder naar stadjes en musea.

We willen iets niet te toeristisch, geen grote groepen die vooral tijdsgebonden zijn en in grote getallen reizigers “afwerken”.
Daarom dachten we ook deels aan een prive-reis, met mogelijk enkele uitstappen per groep.

Is er iemand die een aanrader heeft qua organisator ? Boeken via web vooraf of enkel vluchten vooraf en ginds alles regelen ?
Heb al gehoord van/gelezen over habiritravel, matoketours, kazurisafaris, livetotravel, hoflandexpeditions, en nog vele meer…
Ik heb geen idee meer waar te beginnen…

Alvast bedankt

Hallo,

Koning Aap heeft goede rondreizen naar bovengenoemde landen, kan verlengd worden met het uitrusten op Zanzibar. Heb goede ervaringen met koning Aap, daarom kan ik jullie aanraden. Kan ook alleen reizen, gewoon vliegticket kopen tijdens een aanbieding (KLM, Turkish Airlines) en zelf rondtrekken. Ook op internet/krant zijn er een aantal advertenties te vinden. De Rough Guide to Tanzania biedt heel veel nuttige informatie ook onder andere safaris (die zijn altijd behoorlijk duur).
Ik ga naar Tanzania altijd in mijn eentje, ik ken paar kleine organisaties die kunnen helpen. Afhankelijk natuurlijk hoe jullie avontuurlijk ingesteld zijn.
groetjes; Ibolya

Hy,

jullie willen wel veel maar juist gisteren kreeg ik de folder van Vamonos (www.vamonos.nl), 020 673 53 53. Ze bieden een individuele rondreis aan van 16 dagen naar Uganda en Tanzania (€4999 incl.vlucht).
Ze bieden ook een reis aan naar Ethiopie en Zanzibar.
Mogelijk kun je iets combineren.
Ik zou ze eens bellen.
Wij hebben goede ervaringen met deze organisatie en vragen un je altijd.

succes! Tinie

Je zou ook kunnen overwegen om gewoon zelfstandig te gaan rondreizen, en ter plaatse korte tours te boeken. Privé of bij een groep aanhaken. Je kunt bijvoorbeeld een safari voor een paar dagen ter plaatse boeken, of een culturele tour met gids.

Het rondreizen met openbaar vervoer is prima zelfstandig te doen. Ik heb in mijn eentje in Tanzania, Zanzibar en Kenia gereisd. Ik heb in die 5 weken twee safari’s van 4 dagen elk gedaan, en een culturele tour van een middag, en eentje van 3 dagen. Verder gewoon alles met de bus, en zelf hotelletjes zoeken. Genoeg keus. Een Lonely Planet, Rough Guide, Bradt reisgids helpt je met alles wat je nodig hebt: info over vervoer, hotels, veiligheid, visa etc.

Mijn blog vind je op mijn website.

Over Uganda hoor ik ook dat vrouwen in hun eentje er prima kunnen reizen. Dus stellen ook.

Bovendien is zelfstandig reizen vaak veel goedkoper. En je behoudt meer flexibiliteit en zit niet vast aan andere toeristen.

Safari njema!