1e keer SL

Mij even kort voorstellen : carine 50+ reist samen met een vriendin als Backpacker.
Wie heeft ervaring met zelfstandig reizen in Sri lanka ? De tickets zijn al aangekocht.
alle tips neem ik met grote dank aan .
hartelijk dank, carine

Hallo Carine,

Is best te doen hoor. Backpackers-centra zijn Hikkaduwa, Unuwatuna en Tangalle aan de kust. Transport kan
[ul]
[li]Met trein, maar let op de beperkingen van het netwerk en soms de dienstregeling. www.railway.gov.lk is de info-site[/li][li]Met bus voor het overige stuk. Bagageruimte is beperkt, een backpack kan nét al moet je in AC express-bussen voor de grotere exemplaren soms een extra seat betalen. In jullie geval dan dus 1 seat voor 2 backpacks…[/li][/ul]Goede reis,

<Erik> & [Sandya] / eind volgende week weer in de beroemde Lankaanse bussen cheer

1 like

Hoi Carine,
Ik heb 6 jaar geleden met een vriendin zelf rondgereisd door Sri Lank, was helemaal top.
Bij deze heb ik ons reisschema bijgevoegd, misschien kun je iets mee. Verder hebben wij met de bus/trein en busje(afgesproken met andere reizgers) rondgereisd. Dit was prima te doen.
Wij zijn begonnen in Negombo waar we een door Nl -ers opgericht schooltje(voor gehandicapte kinderen) hebben bezocht(Santosa)
Wij zijn met de trein naar Puttalam en verder met de bus naar Anuradhapura gereisd. Daar hebben we rondgefietst om alles te bekijken, erg leuk om het zo te bekijken.We zijn met de bus naar Mihintale gegaan.
Vanuit A zijn we naar Polonnaruwa gegaan en ook daar weer van alles op de fiets bekeken. Bij Samudra guesthouse hebben wij een tourtje geboekt naar Kaudulla Park waar we olifanten hebben gezien, was geweldig.Met tourtje zijn we naar Sigiriya gegaan en daarna naar Dambulla, mooi.
Vanuit P zijn wij met een gezin in busje naar Trincomalee gereisd, dat was toen goed te doen. Ik weet niet hoe het daar nu is.
Na T zijn wij met de bus naar Kandy gegaan, leuk.
Vanaf K met de trein naar Nuwara Eliya, lekker koel helaas veel regen.Hier theeplantages en watervallen bekeken.
Vanaf heir zijn we met een ander gezin met een busje naar Arugambay gereisd(ook van deze plaats weet ik niet hoe het er nu is)Hier hebben we genoten van het heerlijke strand en de goede surfers.
Met een taxibusje zijn we naar Tangalle gegaan(erg wilde zee)
Vanaf hier zijn wij via Galle naar Unawatuna gereisd, fijne zee.Het werd er alleen erg druk. Wij zaten er nl tijdens een feest 4daagse, de hele dag en nacht muziek door de luidsprekers en alle winkeltjes gesloten.Vanuit Unawatuna hebben wij een bezoek gebracht aan het Sinharaya rainforest, leuke wandeling echter wienig dieren gezien.
Vanaf u zijn wij met de bus naar Hikaduwa gereisd.Hier hebben wij een toertje in de omgeving gedaan.leuk.
Aan het iend zijnn we terug gegaan naar Negombo waar we heerlijk hebben gezond.
Hopelijk kun je hier wat mee. In ieder geval veel plezier.
wij vonden het erg mooi en leuk.
Groetjes Ingrid

1 like