1e keer met kind van 7 jaar thailand

Wij hebben het plan om met onze dochter van 7 jaar 3 weken naar Thailand te gaan. Alle tips zijn welkom…!!

Sowieso je dochter een keer met een groepje Thaise kinderen laten spelen. Je zult zien dat, ondanks dat er geen woord wordt gewisseld, ze heel snel in de groep opgenomen.

Als je geen spelende groepjes tegenkomt, dan een keer een school bezoeken die uit gaat of al een tijdje uit is.

Ieder Thais kind vindt het leuk om een westers vriendinnetje te hebben.
Het kan voor je dochter een kennismaking zijn met het “echte” Thailand.

Ik heb niet zo’n kijk op kinderen, maar volgens mij is 7 jaar zo’n beetje de leeftijd dat ze dit soort trips aankunnen.
Sommige ouders vinden het nodig om hun 1 jarige kroost mee op sleeptouw te nemen, maar dat is in mijn ogen totaal onverantwoordelijk.

Een 7 jarige kan zich uiten, is lekker snel tevreden, kan zich ook alleen vermaken en maakt verschrikkelijk snel kontakten.

Wat voor tips wil je trouwens zien? Dagtrips, bezienswaardigheden, over hoe om te gaan met een 7 jarige in Thailand?

Kom je voor het eerst in Thailand dan is alles nieuw en alles is even mooi en bezienswaardig. Je krijgt veel indrukken te verwerken.

Probeer met de ‘kleine’ wel de typische uitgaansgebieden te mijden, al zul je erachter komen dat de dames in de scene helemaal lyrisch worden van zo’n leuk kind. Als ze dan ook nog blond en aaibaar is, dan zijn de rapen gaar, maar er zijn genoeg andere leuke dingen te bezichtigen.