Hallo reizigers!
Op maandag 15 oktober vlieg ik naar Nepal. Ik ben benieuwd of er meer mensen op deze datum vliegen die in het vliegtuig/op het vliegveld zouden willen meeten :).
Ik hoor het wel :)!
Hallo reizigers!
Op maandag 15 oktober vlieg ik naar Nepal. Ik ben benieuwd of er meer mensen op deze datum vliegen die in het vliegtuig/op het vliegveld zouden willen meeten :).
Ik hoor het wel :)!
Helaas! Ik vertrek volgende week vrijdag, ben er dan wel voor vier weken ![]()
Vlieg je Arke volgende week? Dan zit ik bij je in het vliegtuig ![]()
Klopt Erik! Gezellig, wat zijn jouw plannen?
Groeten Didier
1 Dagje Kathmandu en dan…
Dolpo, het woeste en verlaten land achter de Dhaulagiri was lange tijd van de buitenwereld afgesloten, maar is in 1988 weer opengesteld en staat onder bescherming als Shey Phoksumdo National Park. Dit afgelegen en ongerepte hoogland wordt getekend door de bewoners met hun boeddhistische cultuur en natuurlijk door de ruige landschappen. Hoge bergpassen en valleien bemoeilijken de toegang en stellen hoge eisen aan de fysieke en mentale gesteldheid van de deelnemer.
Klinkt goed
Ik wilde aanvankelijk naar Tibet maar dat staat op losse schroeven, ondanks dat je nu weer aan 2 Nederlanders in een groep genoeg zou hebben. Nu hoop ik een 10-daagse retraite te combineren in Pokhara (waar ik al eens 2 maanden verbleven ben) met Upper Mustang. Dolpo klinkt ook zeer goed moet ik zeggen.
Upper Mustang lijkt me ook prachtig. Ik verlang naar de rust in Dolpo. Everest was niet mijn favoriet wat dat betreft, Manaslu al een heel stuk beter en iemand die toen mee was zei dat Dolpo wat rust betreft helemaal het einde was. Dus ik ben benieuwd!
Zo, eerste gedeelte van de reis is ook geboekt bij mij. Morgen krijg ik als het goed is de bevestiging van het tweede en laatste gedeelte: Upper Mustang. Spannend… Ik mail je mijn telefoonnummer, weten we vrijdag tenminste wie wie is ![]()
Vliegen jullie 5 oktober toevallig, of een weekje eerder?
Ik ben van 5 okt tm 18 nov in Nepal.
Mijn plan is om eerst 3 dagen naar Baktapur te gaan en daar rondlopen en wat korte wandelingen te doen naar omliggende dorpen. Vervolgens wil ik 3 dagen naar The Last Resort en daar gaan raften en/of andere sportieve activiteiten. Dan een aantal dagen naar Kathmandu, een mountainbike huren en de omgeving per fiets verkennen en ook nog een niet te zware trekking doen. Daarna richting Pokhara voor een yoga/meditatie week en bij Pokhara genieten van het meer en ook nog mooie wandelingen maken.
Zin om ergens aan te haken?
Wij reizen a.s. vrijdag al dus een week eerder. Mijn plan is vrij vol inmiddels, wel alles dat ik wil doen gelukkig. Mijn “vrije dagen” in Pokhara in oktober zijn 12 en 25 de hele dag en uhm dat was het zo ongeveer helaas haha. Als je toevallig dan in de buurt bent, kunnen we afspreken. Van 1 t/m 11 oktober ben ik ook in Pokhara maar voor een meditatie-cursus dus dan mag ik met niemand praten ![]()
Hoi Brulcavia :), kun je mij iets meer vertellen over die meditatiecursus? Jij had die daar al eerder gedaan toch? Grote kans dat ik de 25ste ook in Pokara ben! groetjes!
Ik heb na de trekking 3 dagen Kathmandu, waarin ik niet veel zal uitspoken, daarna ga ik weer naar huis.
Hoi floorsmit26
de meditatie-cursus is een 10-daagse Vipassana-retraite, de “Boeddhistische versie van mindfulness”. Met deze meditatie heb ik zelf nog geen ervaring, wel ken ik mensen die hier als herboren van terug zijn gekomen met kans op soms mooie (hoge) realisaties. Wel heb ik een introductiecursus Boeddhisme gedaan in 2009, bij Kopan Monastery in Kathmandu. In Pokhara ben ik wel eens bij Om Family geweest en dat voelde prettig. Groetjes terug voor nu! Didier ![]()
Klink goed, ik ga eens even googlen! Vind de combi BRULcavia en een tien daagse retraite waarin je niets mag zeggen wel heel komisch ![]()
Dan zal ik maar niet zeggen dat ik ook nog van metal houd
(en in een fanfare zit, moet niet gekker worden…)
Er staat een aardig verhaal in de net verschenen National geographic, over gevonden graven in grotten te Mustang. Had ik nog nooit van gehoord!
http://www.nationalgeographic.nl/magazine/reportage/hemelgrotten-in-nepal
Goede reis allen!
Sturen jullie een kaartje (indien mogelijk)?
Mooi verhaal Erik! Ik wist wel al van het ontdekken van oude graven in de Nepalese Himalaya vorig jaar, alleen niet dat dit in het gebied is waar ik straks heen ga. Erg interessant ![]()
En of het kaartje sturen gaat lukken denk ik eerlijk gezegd niet corberana haha, leuk idee hoor maar het wordt een redelijk volgeplande vakantie voor mij waarbij de prioriteiten ergens anders liggen
wel bedankt voor de goede wensen, kunnen we altijd gebruiken >>>