15 dagen Thailand

Inmiddels de beslissing gemaakt dat we in juli naar Thailand gaan.
We willen het grotendeels wel plannen maar er is enige twijfel over de route en vooral binnen de 15 dagen.

We willen Bangkok en regio combineren met de zuidelijke eilanden.
Veel zien, 's avond de gezelligheid opzoeken en stappen en ook lekker uitrusten.

Een aantal praktische vragen:

• Is het mogelijk om in één dag naar de floating market, riger kwai bridge en naar de tijgertempel te gaan? Zijn er dit soort eendaagse excursies vanuit Bangkok?
  • Kunnen we ons ook in de avonduren een beetje vermaken op Koh Phi Phi? Wat moeten we ons bij het uitgaansleven voorstellen? Veel barretjes en levendigheid op het strand?

14 juli
Dusseldorf - Dubai
Vertrek om 21.20 uur.
Aankomst om 5.50 uur (15 juli)

15 juli
Dagje Dubai
23.00 uur vlucht Dubai - Bangkok

16 juli
Aankomst Bangkok (8.30 in de ochtend)
Stad verkennen Wat arun Wat pho Wat saket Wat prah keoGrand palace

17 juli
Bangkok
Fietstocht/Stad verkennen

18 juli
Damnoean Sadoeak/Kanchanaburi

19 juli
Ayutthaya

20 juli
Vlucht Bangkok - Phuket

21 juli
Phuket

22 juli
Phuket

23 juli
Koh Phi Phi

24juli
Koh Phi Phi

25 juli
Koh Phi Phi

26 juli
Koh Phi Phi

27 juli
Koh Phi Phi
Terugreizen naar Phuket en retourvlucht naar Bangkok

28 juli
Bangkok

29 juli
Bangkok - Dusseldorf

Wat een lekker vooruitzicht! Wij gaan zelf 18 juli ook met Emirates en een tussenstop op Dubai van een dagje.
Ik ben er zelf nog niet geweest, dus kan lastig advies geven over je vragen. Het enige wat ik gelezen heb is dat je in juli/augustus beter de eilanden aan de golfkust kan doen ipv aan de oostkust, vanwege het weer.
Maar als dat niet zo is, dan hoor ik het graag… want wij zijn nu aan het kijken voor Ko Samui en Ko Phangan.
Jullie veel plezier met alle voorbereidingen!:vak02:

De verhalen over het regenseizoen schrikken ons ook een beetje af.
Een van onze mede reizigers had een Thaise collega gesproken en die raadde het zelfs af om in Juli te reizen.

Hallo vakantiegangers,
De rondreizen van Thailand Treks spreken ons erg aan. Ik vind echter nergens beoordelingen van deze organisatie op internet. Heeft iemand ervaringen metdit reisbureau?
Groetjes Gaby

Onzin, in juli kan je prima in Thailand reizen. Het is dan wel regenseizoen, maar het is wel heeeeel uitzonderlijk als het de hele dag regent. Vaak valt er een tropische bui aan het eind van de middag of 's avonds/'s nachts.
Ik zou je dus ook zeker niet door het regenseizoen laten tegenhouden om hier naar toe te reizen !

hallo, wij willen ook 1 dagje in dubai blijven… eigenlijk wel 1 nachtje.

waar hebben jullie je reis naar thailand geboekt?

groeten ivanka