Naar Nepal en India voor een jaar- ik vertrek op 31 augustus 2016
Zojuist voorgesteld op het Reiswijzer forum.
Mijn vraag:
Hoe regel ik de benodigde visa voor het volgende backback plan:
31 augustus 2016 naar Nepal.
3 maanden in Nepal.
Vervolgens vanuit Oost Nepal naar Sikkim (india).
Minimaal 3 maanden Sikkim
Vervolgens terug naar Nepal (oa Kathmandu en langtangtrekking)
En van daaruit naar Noord Oost India.
Ik boekte al een enkele reis naar Kathmandu op 31 augustus 2016.
al je antwoorden staan al op dit forum en ook snel op internet te vinden. Kort gezegd haal je een visum voor 3 maanden india op de ambassade van india in kathmandu. Let op dat als je het visum haalt je drie maanden ook direct in gaan Je visa voor Nepal haal je gewoon bij binnenkomst.
quotas dank voor je antwoord. mijn vraag was echter vanuit oprechte twijfel aan het gemak van het verkrijgen van de benodigde visa. ik had deze zelfde vraag gesteld aan een visumdienst en die gaf aan dat het verkrijgen van een visum voor India hier in Nederland onmogelijk zou zijn ivm de directe ingangsdatum. en dat het de vraag was of het in Kathmandu wel mogelijk zou zijn om een visum voor India te verkrijgen. Verder vind ik op internet nogal tegenstrijdige berichten. Ik dacht namelijk dat ik voor Sikkim een halfjaar visum zou kunnen krijgen.
Enkele vragen nog:
In hoeverre zal een enkele reis ticket belemmerend werken op mijn aanvragen?
Hoe lang moet ik uit India en Nepal weg zijn om opnieuw een visum te kunnen verkrijgen (3 mndn Nepal, 3 mndn Sikkim, 3 mndn Nepal, 3 mndn Noord Oost India)
Quotas, ik reisde niet eerder in mijn 49 jarig leven. De uitdaging is groot en alle inspanningen de moeite meer dan waard
Quotas, op visum.nl, gek dat ik die site niet eerder vond, al wel weer wat info gevonden. maar RL tips en ervaringen zijn van harte welkom.
ik denk dat ik het Nepal visum hier in NL aanvraag, en het eerste visum voor India in Kathmandu. enfin, ik zoek verder…
Teka bedankt voor je reactie. Ik heb begrepen dat een gedeelte van de Langtang regio nog wel te bereizen is, maar zal nu extra info hierover inwinnen. Gr 48miles
Ik ga in september/oktober voor de 15° keer naar Kathmandu. Door de aardbeving is er heel wat veranderd. Je neemt best ter plaatse contact met een gids die je alles duidelijk kan maken. In Kathmandu hebben wij een petekind, Mingma Sherpa, die gids is, en U veel info kan bezorgen. Je kan hem contacteren op zijn mailadres : yatrasanjal@yahoo.com of mingma_2all@yahoo.com. Vr Gr Patrick