Zojuist voorgesteld op het Reiswijzer forum.
Mijn vraag:
Hoe regel ik de benodigde visa voor het volgende backback plan:
31 augustus 2016 naar Nepal.
3 maanden in Nepal.
Vervolgens vanuit Oost Nepal naar Sikkim (india).
Minimaal 3 maanden Sikkim
Vervolgens terug naar Nepal (oa Kathmandu en langtangtrekking)
En van daaruit naar Noord Oost India.
Ik boekte al een enkele reis naar Kathmandu op 31 augustus 2016.
Let me know, all you know 
Ik zit momenteel in Nepal. Een visa voor 90 dagen kost je 100 euro en moet je aanvragen in de ambassade. Vraag daar nog maar eens na, of je een tweede visa kan krijgen. Wat ga je eigenlijk 6 maanden in Nepal doen? Want dit is een hele lange tijd voor zo’n klein land, zoveel is hier niet te doen. Of ga je veel langdurige trekkingen doen?
Steflerz, ik wil een a anderhalve maand bij een boer gaan werken, na aankomst op 1 september in Kathmandu. En inderdaad wil ik daarna heel graag meerdere langdurige trekkings gaan doen. Na 3 maanden Sikkim, en oa opnieuw trekkings, wil ik in Nepal mensen gaan bezoeken die in sept 2015 zijn geemigreerd vanuit Nederland naar Nepal. De vrouw ging met het plan projecten ten uitvoer te brengen tbv psychisch en fysiek beperkte Nepalezen. Ik verneem graag hoe het dan met ze is. Stukje rust, kijken wat mogelijk is na 6 maanden op reis zijn. Ik denk dat 6 maanden Nepal oke is.
Kun je me aangeven van waaruit jij daar bent en wat je me adviseert vwb overnachting, het regelen van trekkings hier al in Nederland of ter plekke. Nou ja, alle info is welkom. En jij bedoelt dus dat ik mijn visum voor Nepal gewoon hier in Nederland al regel?