12 dagen in november - Tips?

Half november vertrekken wij voor (helaas maar) 12 dagen naar Costa Rica. We zitten nog even te twijfelen over de route en nu vroeg ik me af of jullie misschien advies konden geven, ook rekeninghoudend met het klimaat.

We willen de eerste week wat actiever zijn en de tweede week wat meer op 1 plek zitten, relaxen aan het strand en evt. daar in de buurt nog wat activiteiten ondernemen.

Playa Conchal in het noord-westen staat in ieder geval op de planning voor een nachtje, omdat we daar familie op gaan zoeken.

Hoor graag of jullie advies hebben. Alvast bedankt! :slight_smile:

Als je maar 12 dagen hebt zou ik beslist niet gaan rondracen door Costa Rica maar je beperken tot 2 of 3 plaatsen die je gaat bezoeken. Aan de caribbean kan het in die tijd mooi weer zijn. Ga naar Conchal en kijk dan wat het weer doet en wat anderen je daar ter plekke voor adviezen geven. Het is dan nog laagseizoen en alle hotels hebben overal plek en willen je dan ook nog wel een extra korting geven als je op korte termijn reserveert.
Veel plezier
Otto
www.elmonofeliz.com

Als je in die hoek zit zijn de nationale parken Rincón de La Vieja en Palo Verde makkelijk te bereiken en mooie uitstapjes. Voor wat strandplezier zit je in Cochal en omgeving al goed (Tamarindo ook, voor lang strand, met betaalbare stoelen en parasols, tientallen restaurantjes). Ook schildpaddenexcursies en duik/snorkeltours zijn binnen handbereik. Mocht je naar Rincón de la Vieja gaan en er vlakbij onderdak zoekt, kijk dan eens op www.elsolverde.com. in Curubandé. Heel leuk Nederlands stel met goede budgetaccommodatie. (Doe evt. de groeten van Willem ;-)) Reviews? http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g309240-d953683-Reviews-El_Sol_Verde_Lodge_Campground-Liberia_Province_of_Guanacaste.html
In Tamarindo verbleven wij heel prettig in hotel Pasatiempo (Pasatiempo in Tamarindo, Costa Rica | Zoover)
En ten zuiden van Tamarindo heeft Samara een leuke baai, met palmbomen omzoomd voor de soms noodakelijke schaduw.
Succes en pret met plannen.
Willem

In Rincon de la Vieja is nog een leuk (belgisch) hotelletje: Aroma de Campo. Kan ik je ook van harte aanbevelen!