100 Mile House of Clearwater?

Voor mijn trip door west Canada ben ik mijn route al aan 't voorbereiden. Tussen Whistler en Jasper wil ik 2 nachten op 'n ranch overnachten.
Nu heb ik zowel in Clearwater als in 100 Mile House 'n ranch gevonden, maar ben op zoek naar ervaringen met de omgeving. Wat is aan te raden?

Ohja, de ranch in Clearwater biedt alleen ‘walk only rides’ wat inhoudt alleen maar mogen stappen met de paarden. Ik wacht nog op antwoord van Spring Lake ranch in 100 Mile House wat zij te bieden hebben wat rijden betreft. Als daar gewoon normaal gereden wordt (dus ook gegaloppeerd) dan hebben ze wat mij betreft 'n flink streepje voor.

Jammer dat er hier zo weinig gereageerd wordt op dit forum. Je zou toch denken dat er heel veel mensen geinteresseerd zijn in reizen in Canada, maar dat valt dus tegen. Hopelijk is het er net zo ‘druk’ als op dit forum lol2

De interesse is er zeker wel maar ik denk dat er weinig mensen kennis hebben van zowel Clearwater als 100 Mile House, laat staan 105 Mile House, 108 Mile house, 111, 114 ,122, 127, 141, 150 Mile Houses. Of dichterbij 70 Mile House of 93 Mile House. Om maar even een paar plaaten te noemen aan Highway 97.

:wink:

Het hangt er vanaf wat je precies wil doen. Als je echt wil paardrijden dan kan dat in beide plekken, maar Clearwater heeft het voordeel om dicht gelegen te zijn bij “Wells Gray Park” wat toch zeker een bezoekje waard is…al is het maar voor de hoogtepunten van het park te zien.

Voor ranches in Clearwater of bij Wells Gray Park zelf kan je hier kijken:
http://www.nakiskaranch.bc.ca/activities.html
http://www.wellsgray.ca/site/summer/horseback_riding.html

Weet niet of je deze websites als gezien hebt en misschien is daar wel ergens een tour operator die wel met de met paarden zal galopperen? De reden om dit niet te doen is waarschijnlijk om het paardrijden ook aantrekkelijk te maken voor bezoekers zonder enige ervaring met paardrijden.

Hopelijk heb je daar wat aan! Ik ben een beetje laat, maar misschien lees je het nog wel!

Groetjes,
Ann :slight_smile:

Had je vraag nog niet eerder gezien; maar als ik zou moeten kiezen qua omgeving; geef mij dan maar Clearwater. Het is een doodse bedoening daar in 100miles house. Maar als je van prairies houdt; kun je daar je hart ophalen. Houd je meer van watervallen en prachtig natuurschoon dan is Clearwater een aanrader.