10 tips Nieuw-Zeeland

Van november tot half februari hebben mijn vriend en ik een rondreis door Nieuw-Zeeland gemaakt. We zijn geweldig verrast door het land dat echt álles heeft en zoveel biedt. We willen onze beste ervaringen graag delen en vandaar deze top 10!

1. Hot water beach, Coromandel
2. Liften!
3. Glacier walk op Franz-Josef of Fox glaciers, South Island
4. Wildlife spotten, overal
5. Mount Maunganui, North Island, Bay of Plenty
6. Milford Sound, Fiordland, South Island
7. Activiteiten in Queenstown, South Island
8. Abel Tasman National Park, South Island
9. The Catlins, uiterste zuiden van het South Island
10. Lord of the Ringstour, rond Wellington en Queenstown

Check voor meer info en wat van onze fotootjes:
www.ilikebirds.org

3 likes

Leuke tips! dank je wel :slight_smile:

Super, veel thanks!

Een iets langer lijstje

http://www.aatravel.co.nz/101/search/location/Nationwide/

Mocht je nog op zoek zijn naar tips om iets langer met je geld te doen: Budgettips voor Nieuw-Zeeland

:slight_smile:

2 likes

Klinkt goed, gave tips!

Hoi!
Is liften echt zo makkelijk ik Nieuw Zeeland?
Ik reis als vrouw alleen en hou van liften, maar dacht er aan om een camper te huren,
waarmee je in de natuur mag staan.
Deze komt dan echter op zo’n 5000 euro(!) voor 28 dagen!
Maar als het niet nodig is, kan ik misschien beter liften en spontaan leuke overnachtingsplaatsen zoeken?
Als die er nog zijn in de vakantiedrukte van januari/februari?
Ik weet even niet wat ik moet doen en de camperprijzen gaan intussen omhoog…
Hellup!

Marjolein Jan/feb is het hoog seizoen. Je kan ook een autohuren . voordelen sneller, goedkoper, minder brandstof, flexibelere. Dat bespaart je wel 4000 euro mee als een camper 5000 kost. Je kan bij de wharehouse een tent kopen en toebehoren en die geef of gooi aan het einde weer weg. Of je blijft in cabins op campings of de tent ( kijk maar bij top10 camping. https://top10.co.nz/. En ook met een tent kan je op vrije camping staan. Department of Conservation campsites | 100% Pure New Zealand Met liften kom je er wel. Ik nam ze ook altijd mee. Maar doe je beide eilanden en liften en huren is wel een groot budgetverschil.