10 maanden Azie en budget

Hallo,

Ik ga in oktober dit jaar 10 maanden met onbetaald verlof en was benieuwd naar jullie meningen of opmerkingen over mijn budget.

Ik begin in Moskou met de transsiberie expres naar Wladivostok en neem dan de ferry naar Japan. Mocht de situatie daar verergeren ga ik gewoon rechtstreeks naar Bejing.

In principe wil ik in die 10 maanden het volgende doen. 2 a 3 weken Japan ongeveer 1.500 euro. 2 weken Korea ongeveer 1000 euro. Verder wil ik dan naar China en gewoon zakken door Azie heen. Dus Vietnam>Cambodja>Laos>Thailand>Maleisie en dan eindigen in Indonesie en Bali. Vanaf China wil ik een budget aanhouden van ongeveer 1000 euro per maand.

Ik houd wel van een feestje af en toe en wil niet elke nacht in een hostel slapen maar af en toe ook in een iets luxer guesthouse of hotel. Voor die 10 maanden wil ik dan dus tussen de 10.000 en 13.000 uitgeven. (Rusland en transsiberie hier dus niet bij inbegrepen).

Wat zijn jullie meningen hierover, denken jullie dat ik zo wel kan uitkomen?

Welkom op het forum!

Omtrent wat je wilt gaan doen kan ik je niet helpen maar wilde je toch van harte welkom heten en ben zeker dat mensen je goed op weg kunnen helpen.
Kijk ook eens bij het Japan forum gedeelte en bij de andere landen en zo zul je veel info op kunnen doen en daar posten zodat mensen je op weg kunnen helpen.

Succes!

Gr Ralf

Ik denk dat je in het Azië Reiscafé meer antwoorden zult krijgen.

En probeer ook eens de Lonely Planet Thorn Tree.

Zelf kan ik je alleen helpen voor wat betreft Laos: daar kwam ik wel rond van ongeveer 20 euro gemiddeld per dag, met altijd een privékamer, meestal ook met privé badkamer. Ik at goedkoop en deed alles met de bus, en af en toe een tourtje met gids (bv. naar watervallen).
Ik vind de indicaties die Lonely Planet geeft voor budgetten ‘per persoon per dag’ (low budget, mid range, top range) altijd wel heel goed kloppen. Die staan in hun boeken. Soms zelfs op de website.
Het ligt er ook aan of je de tickets van en naar de eilanden (Japan, Bali etc) al hebt, of dat je die daar ook nog van moet betalen.

1 like

Dat zal inderdaad beter zijn, had dat gedeelte zelf nog niet eens ontdekt!:zon02:

Bedankt voor de tips, in het Japan forum staat idd veel nuttigs. Ik zal in het Azie forum posten. Overigens zit hier niet het ticket voor de transsiberie bij. Het bedrag is berekend vanaf Japan.

Wil je naar Bali kijk dan even naar de website
http://villaharmony.webklik.nl:dag: