Hallo,
Ik ga 4 weken reizen in Indonesië. En heb naast mijn planning wat ik wil zien een dilemma. Ik heb 10 dagen over en weet niet welk eiland ik moet kiezen; Sumatra of Flores. Wie heeft tips…, ervaring.
Hallo,
Ik ga 4 weken reizen in Indonesië. En heb naast mijn planning wat ik wil zien een dilemma. Ik heb 10 dagen over en weet niet welk eiland ik moet kiezen; Sumatra of Flores. Wie heeft tips…, ervaring.
Hoi Janneke,
Wat wil je zien en doen? En wat zijn je andere bestemmingen?
Het eiland Flores is ongeveer net zo groot als Vlaanderen, dus in 10 dagen kun je vrij goed een indruk krijgen van het hele eiland en meerdere plekken bezoeken. Je hebt er onder andere het nationaal park Komodo, de vulkaanmeren van Kelimutu een natuurlijk allerlei stranden.
Sumatra is 35x zo groot (anderhalf keer Duitsland) dus daar moet je echt een keuze maken voor één of twee provincies, anders is het voor 10 dagen veel te veel. De meeste mensen gaan niet naar Sumatra voor de stranden maar juist voor de bergen en bossen in het binennland. De meestbezochte provincies zijn West-Sumatra en Noord-Sumatra. In West-Sumatra vind je o.a. het bergstadje Bukittinggi, het Maninjau-meer en de stad Padang (de regio staat o.a. bekend om de bijzondere architectuur en het eten). In Noord-Sumatra zijn het Tobameer, orang-oetans (o.a. Bukit Lawang) en de stad Medan. Je kunt deze twee provincies ook combineren, maar reken dan wel op een reis van een uur of 15 van de een naar de ander (van Bukitttinggi naar het Tobameer).
Groeten,
Erwin
Hoi Erwin,
Dank je wel voor het terug reageren!
Ik wil in ieder geval natuur en niet te hoeven haasten in 10 dagen. Ik wil de Oerang oetangs het liefst in het 'wild ’ zien. Dan moet ik naar dat andere stukje jungle ben de naam even kwijt. En dat schijnt niet makkelijk te bereizen zijn in je eentje…Ik heb van die meren die je in Sumatra hebt al veel in andere landen gezien dus dat is voor mij geen must.
Ik start vandaag in Ubud daarna richting Cenggu, Lombok, Nusa Lembogan en Penida en dan dus of Flores of Sumatra.
Mij lijkt Flores dan handiger omdat het kleiner is maar veel mensen zeggen dat Sumatra ook erg mooi is…lastig…