1 maand in Vancouver

Ik ga in juli voor een maand naar Vancouver en omgeving om les te volgen en rond te trekken/ leuke dingen te doen.
Heeft iemand een idee hoeveel geld ik gemiddeld per dag kwijt ben aan eten, accommodatie etc. Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden,
ik wil dus verblijven in hostels en geen hotels… Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb mijn ticket al dus het zijn alleen de kosten voor ter plaatse.
en weet iemand ook of ik nog een speciaal visum nodig heb om daar engelse les te volgen via een school?

Heel erg bedankt alvast!

het makkelijkste is als je je reis gaat plannen. in de zin van waar wil ik naartoe, hoelang ga ik per dag reizen etc.
je kan in principe gaan couchsurfen ( https://www.couchsurfing.org ) en als je de hele tijd in de snackbar zit an het 10 tot 20 dollar kosten. let er wel o dat in vancouver niet automatisch belastingen worden vermeld. dus als er 6 dollar staat tel dan 15% belasting bij. en vergeet de verplichte fooi van 15% niet(de fooi moet van het bedrag zonder belasting komen).

Couchsurfen is leuk, maar dan ga je niet in de snackbar zitten. Het is meer een sociale uitwisseling, dus doet samen leuke dingen, samen koken, etc. Het is alsof je gastheer/-vrouw je beste vriend(in) is tijdens je verblijf. Belangrijk gegeven, want ik ben de laatste behoorlijk moe van alle nieuwe leden die alleen maar komen parasiteren. Maar zelfs als je helpt met de dagelijkse boodschappen, kun je alsnog goedkoper uit zijn dan hostels + iedere dag uit eten.

Hostels kun je zelf opzoeken op internet om een idee te krijgen van de kosten (hostels.com / hostelworld, zelfde organisatie). 20-30$ per nacht incl. belastingen is niet onredelijk. Voor eten… Dat hangt af van uit eten of koken. Uit eten is de duurste optie: wellicht 50$ per dag minimum. De fooi is enkel verplicht als je in een restaurant aan de tafel bestelt, dit geldt niet voor als je aan de balie bestelt (behalve alcohol aan de bar: daar wel een dollar fooi per drankje).

Vergeet ook niet je vervoer ter plaatse. Maar dat hangt af van hoe je wilt reizen… En ik ben niet de BC expert. :wink: